Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Krzyżaniak
|

Są umowy na trzy odcinki trasy S19. Kierowcy poczekają na otwarcie do 2021 roku

37
Podziel się:

Umowa na budowę kolejnego odcinka ekspresówki podpisana. Między Lublinem a Kraśnikiem powstaną 42 km drogi za 1,13 mld zł.

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, uczestniczył w środę w podpisaniu umów
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, uczestniczył w środę w podpisaniu umów (Jakub Włodek/ Agencja Gazeta)

Umowa na budowę kolejnego odcinka ekspresówki podpisana. Między Lublinem a Kraśnikiem powstaną 42 km drogi. Będzie to kosztować 1,13 mld zł.

W Kraśniku, na trasie między Lublinem a Janowem Lubelskim, podpisano w środę umowy na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S19. Ma ona ruszyć w połowie przyszłego roku.

- Za trzy lata na trasie Lublin - Rzeszów pojedziemy drogą ekspresową S19. Natomiast droga S17 połączy Lublin z Warszawą już w przyszłym roku - powiedział po podpisaniu umów Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy z trzema wykonawcami. Aldesa Construcciones Polska zaprojektuje i wybuduje dwa skrajne odcinki: między węzłami Lublin Węglin i Niedrzwica Duża (12 km drogi za 312,2 mln zł) oraz obwodnicę Kraśnika (10 km za 319,5 mln zł). Środkowy odcinek między węzłami Niedrzwica Duża i Kraśnik Północ zaprojektuje i wykona Mota-Engil Central Europe. Będzie mierzył ok. 20 km i kosztował 498 mln zł.

Zanim jednak na placu budowy pojawią się robotnicy, do pracy ruszą projektanci. Umowa w trybie projektuj i buduj oznacza, że wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpią do opracowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dopiero po jej uzyskaniu, co planowane jest na połowę 2019 r., będą mogły ruszyć prace. Potrwają do 34 miesięcy, choć do tego okresu nie wlicza się zimy, która w tym przypadku trwa od 15 grudnia do 15 marca.

Zobacz także: Zobacz też: Na drogi ekspresowe poczekamy dekadę? Brakuje ponad 3600 km

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej ekspresówki z rezerwą na trzeci pas ruchu. W ramach inwestycji zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par miejsc obsługi podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek.

Dzięki podpisaniu umowy realizowany jest już cały 75-kilometrowy odcinek S19 na południe od Lublina do granicy województwa. To część międzynarodowej trasy Via Carpatia.

- Cały polski odcinek, który jest realizowany w ciągu drogi ekspresowej S19, ma zagwarantowane finansowanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - zapewnił Andrzej Adamczyk.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(37)
WYRÓŻNIONE
Ula
7 lat temu
Czas opodatkować kościoły i zlikwidować konkordat a te miliardy starczą na drogi jakie mają Niemcy.
Rychu
7 lat temu
Za te miliony dla Rydzyka mielibyśmy drogi jakie są na zachodzie.
schnufi
7 lat temu
Wloskie firmy wygrywaja przetargi w Polsce,a pozniej sa same klopoty,a wszyscy wiedza,ze od lat wloska mafia siedzi w budowlance i tlucze kase.Co robi ABW,czy kontroluje przetargi gdzie wchadza w gre setki miln,zl.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (37)
byrcyn
7 lat temu
A kiedy Poznań-Piła-Koszalin, albo Wrocław-Kłodzko-Kudowa ?
byrcyn
7 lat temu
Nie spieszcie się - Słowacy i Rumuni jeszcze łopaty nie wbili. Chyba nic nie wiedza o Via Carpatia ? ;)
wojtek lewand...
7 lat temu
czyli 2 razy dłużej
gosc123
7 lat temu
a gdzie S6??
grazka
7 lat temu
A kiedy zrobicie droge na Olszynie przy przejsciu granicznym w Polsce,tam od wiekow sa tylko kocie doly az wstyd ze tyle lat nikt nie zainteresowal sie tym odcinkiem.
...
Następna strona