Prototypowy Solaris Trollino 24 powstaje z myślą o przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz właśnie trolejbusów. Dwuprzegubowy, trójczłonowy trolejbus będzie najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem polskiej firmy.
Biuro Badań i Rozwoju firmy Solaris, po niedawnej prezentacji nowoczesnego trolejbusu wyposażonego w zwiększające zasięg ogniwo wodorowe dla przewoźnika z Rygi, idzie za ciosem. Dwuprzegubowy trolejbus liczący aż 24 metry ma być gotowy w połowie 2018 roku. Jazdy testowe przejdzie w wybranych europejskich miastach, które posiadają właściwe trakcje.
Solaris produkuje trolejbusy już od 2001 roku. Od tego momentu blisko 1200 pojazdów tego typu zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw.
Solaris zadba o kierowców. Klimatyzowane miejsce ich pracy wyposażone będzie w ogrzewany i wentylowany fotel z obrotnicą umożliwiający dobór najbardziej ergonomicznej pozycji. Kierowca będzie miał także do dyspozycji dwa 8-calowe monitory wyświetlające obraz z kamery skierowanej na pantograf, a także zewnętrznej kamery zamontowanej za drugim przegubem. Kierujący będzie mógł obserwować obraz z kamer monitoringu zamontowanych przy każdych drzwiach, a także z kamery cofania na oddzielnym monitorze.
Trollino 24 będzie miał również rozbudowany system informacji pasażerskiej: tablice kierunkowe oraz trzy 29-calowe monitory zamontowane w części pasażerskiej. Dodatkowo, o komfort podróży pasażerów dbać będzie klimatyzacja oraz liczne gniazda.
Oświetlenie wnętrza trolejbusu wykonane będzie w energooszczędnej technologii LED. 24-metrowy trolejbus będzie miał 53 miejsca siedzące, z których 16 jest dostępnych będzie z niskiej podłogi, co ma ułatwić korzystanie osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Producent przewidział także miejsca na wózki inwalidzkie i dziecięce oraz zatokę do przewożenia rowerów.