Inwestorem jest poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - podał Piotr Chodorowski z GDDKiA.
Chodorowski poinformował, że odcinek autostrady A2 od węzła Modła pod Koninem do Dąbia został podzielony na dwa mniejsze: od węzła Modła do Koła i od Koła do Dąbia.
"Odcinek od węzła Modła pod Koninem do Koła Strabag wybuduje razem z portugalską firmą Mota. Zgodnie z ich deklaracjami koszt budowy ma wynieść 83 mln euro. Natomiast odcinek Koło - Dąbie wybuduje konsorcjum Strabag, Mota i Kirchner za 88 mln euro. W sumie oferenci zdeklarowali, że wybudują 45,6 km autostrady za ok. 171 mln euro, czyli po 3,75 mln euro za kilometr" - powiedział Chodorowski.
Do przetargu na wykonawców odcinka autostrady od węzła Modła pod Koninem do Koła, o długości 27,5 km, stanęły trzy firmy, a na budowę odcinka z Koła do Dąbia, o długości 18,1 km - pięć firm.
Po zakończeniu wszystkich procedur i podpisaniu umów z wykonawcami rozpoczną się roboty przy budowie tego fragmentu A2. Na razie nie można określić dokładnego terminu, ale możliwe, że nastąpi to na początku sierpnia.
Inwestycja ma być finansowana z trzech źródeł: Funduszu Spójności, pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz z budżetu państwa.
Fragment autostrady A2 od węzła Modła pod Koninem do Dąbia ma być gotowy w ciągu 15 miesięcy. Na długości blisko 46 km trzeba zbudować 46 obiektów mostowych, przemieścić 7 mln metrów sześciennych gruntów i ułożyć milion ton mas bitumicznych. Zaplanowano na tym odcinku m.in. utworzenie sześciu miejsc obsługi podróżnych.