Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Olszewski
|
aktualizacja

Wsparcie dla przedsiębiorców w czasie pandemii. Ruszają webinaria z ARP

0
Podziel się:

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. już kilka miesięcy temu przygotowała pakiet narzędzi, których zadaniem jest wsparcie finansowe dla przedsiębiorców w czasie pandemii Covid-19. Teraz ARP zaprasza potencjalnych partnerów do wzięcia udziału w dedykowanych webinariach.

Organizacja cyklu webinariów to kolejny element zaangażowania ARP w realizację działań przewidzianych w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Organizacja cyklu webinariów to kolejny element zaangażowania ARP w realizację działań przewidzianych w ramach Tarczy Antykryzysowej. (Adobe Stock)

Artykuł powstał we współpracy z ImpactCEE.

Pierwsze webinarium, podczas którego przedstawione zostaną szczegóły pakietu, zaplanowano na 24 września. Warsztaty dedykowane są przedsiębiorcom z województw wielkopolskiego, zachodniopomorskiego i lubuskiego. Szczegóły dotyczące webinariów są dostępne pod adresem tutaj

Organizacja cyklu webinariów to kolejny element zaangażowania ARP w realizację działań przewidzianych w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Celem webinariów jest prezentacja oferty i możliwości, jakie daje Tarcza Antykryzysowa. Jednym z najważniejszych narzędzi pomocowych jest pożyczka na wypłaty dla pracowników małych i średnich podmiotów. Co ważne, przy rozpatrywaniu wniosku nie jest brane pod uwagę kryterium dochodowe. Firma musi jedynie wykazać, że brakuje jej środków na wypłatę pensji a także przedstawić analizę płynności. Przetrwanie trudnego czasu przez firmy to również możliwość skorzystania z pożyczki na pokrycie deficytu w kapitale obrotowym. Agencja Rozwoju Przemysłu przygotowała rozwiązanie dla podmiotów, których obroty przekraczają 4 mln zł i które w ubiegłym roku notowały zyski. Wysokość pożyczki może wynieść od 800 tysięcy do 5 mln zł. Okres spłaty można rozłożyć na 5 lat a karencja to 15 miesięcy.

Kolejnym narzędziem dedykowanym przedsiębiorcom jest leasing operacyjny z karencją w spłacie rat do 12 miesięcy a kwota leasingu może sięgać 5 milionów zł. Najważniejsze zmiany w procesie pozyskania funduszy to przede wszystkim odstąpienie od kryterium parametru progowego dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 3,5 tony, ale z zachowaniem jego dostępności dla lekkich samochodów ciężarowych i dostawczych. Dzięki temu narzędzie leasingowe przygotowane w ramach Tarczy Antykryzysowej staje się dostępne dla dużo szerszej grupy przedsiębiorców, którzy użytkują lżejsze samochody.

„Maszyneria” to propozycja leasingu operacyjnego na zakup maszyn i urządzeń dedykowanych małym i średnim przedsiębiorcom, bez ograniczeń branżowych. Warunkiem jego otrzymania jest zakup maszyn i urządzeń od polskich producentów lub od autoryzowanych przedstawicielstw firm zagranicznych. Wysokość kwoty leasingu jest ustalana indywidualnie, a dodatkową korzyścią dla przedsiębiorcy jest możliwość wyboru braku wpłaty własnej lub do 12 miesięcy karencji w spłacie pierwszej raty przy wpłacie minimum 10 proc. czynszu inicjalnego. Okres finansowania to maksymalnie 7 lat.

– Ta sytuacja to wynik (…) wielokanałowych instrumentów wsparcia Tarczy Antykryzysowej oraz wakacji leasingowych (czasowego zawieszenia płatności rat leasingowych przez komercyjne firmy leasingowe) na stabilizację nastrojów wśród przedsiębiorców. To wszystko razem powoduje też, że na rynek trafia obecnie mniej windykowanych i zwracanych maszyn oraz pojazdów poleasingowych co może być nieco zaskakujące, bo następstwem COVID-19, takie sytuacje mogły być raczej częstsze – mówi Wojciech Miedziński, Prezes Zarządu ARP Leasing Sp. z o.o.

Cały proces wnioskowania o pożyczki i leasingi można przeprowadzić przez internet, bez wychodzenia z domu. Jest to możliwe dzięki ostatnim zapisom przyjętym w rekomendacjach rządu z tzw. Tarczy Antykryzysowej 2.0. Dają one możliwość zawierania i aneksowania umów w formie dokumentowej, a nie jak dotychczas, wyłącznie w formie pisemnej.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na pożyczkę lub leasing, mogą składać wniosek online za pomocą nowego, bezpiecznego i intuicyjnego systemu a cały proces składania dokumentów odbywa się z wykorzystaniem Profilu Zaufanego. Wystarczy wprowadzić NIP lub Regon, a dane zostaną automatycznie pobrane z bazy danych GUS. Gotowy, podpisany wniosek trafia do ARP S.A. Szczegółowe informacje są dostępne tutaj
Łącznie na pożyczki i obsługę leasingu przeznaczono w ramach Tarczy Antykryzysowej 1,7 mld zł.

Artykuł powstał we współpracy z ImpactCEE.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)