Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Wyciek danych. Sklep internetowy ostrzega swoich klientów

2
Podziel się:

Spółka ANIA KRUK Sp. z o.o. poinformowała swoich klientów, że doszło do wycieku danych osobowych z internetowego sklepu www.aniakruk.pl. Nieuprawnione osoby otrzymały takie informacje jakie imię, nazwisko klienta, numer telefonu, adres e-mail, datę urodzenia, czy zaszyfrowane hasło.

Wyciek danych. Sklep internetowy ostrzega swoich klientów
Wyciekły dane ze sklepu internetowego www.aniakruk.pl (Adobe Stock)

"Dnia 2.10.2024 r. otrzymaliśmy informację od naszego partnera technologicznego dotyczącą naruszenia ochrony danych osobowych klientów sklepu działającego pod domeną www.aniakruk.pl" - czytamy w komunikacie wysłanym do klientów internetowego sklepu z biżuterią.

Sklep internetowy informuje o wycieku danych

W wyniku zdarzenia nieuprawniony podmiot wszedł w posiadanie fragmentu bazy danych osobowych naszych klientów, takich jak: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, datę urodzenia, zaszyfrowane hasło - informuje spółka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Były poseł Lewicy z intratną posadą. "Nie wiem, czy intratną"

"Nie mamy podstaw, by podejrzewać, że hasła do Państwa kont zostały rozszyfrowane. Informacje pozyskane od naszego partnera technologicznego wskazują na naruszenie ochrony danych osobowych dotyczącym pięciu klientów, ale musimy przyjąć założenie, że osoba nieuprawniona mogła uzyskać dostęp do danych większej liczby osób" - czytamy w komunikacie spółki.

Firma informuje, że jak tylko dowiedziała się o incydencie, to zablokowała dostęp do bazy danych, eliminując ewentualne kolejne zagrożenia wycieku. Poinformowała Urząd Ochrony Danych Osobowych. Dokonano także skanu infrastruktury pod kątem istniejących luk.

Internetowy sklep przestrzega także swoich klientów przed sytuacjami, z którymi mogą się zetknąć. A chodzi m.in. o próbę wysyłki niezamówionych materiałów marketingowych (tzw. spam) na adres e-mail lub numer telefonu, próby phishingu, czyli kontakt od nieznanych firm i osób próbujących wyłudzić dodatkowe dane.

"Przepraszamy za zaistniałą sytuację oraz wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałego incydentu. Zapewniamy, że podejmujemy wszelkie kroki mające na celu zabezpieczenie tego typu sytuacji w przyszłości" - informuje sklep.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Wniosek
2 godz. temu
Nie ma to jak sklep stacjonarny, ale niestety jest ich coraz mniej
henryk61
2 godz. temu
no i mamy pasztet szykuje sie wielka katastrofa inwigilacyjna
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
henryk61
2 godz. temu
no i mamy pasztet szykuje sie wielka katastrofa inwigilacyjna
Wniosek
2 godz. temu
Nie ma to jak sklep stacjonarny, ale niestety jest ich coraz mniej