Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

"Zmarnowane pieniądze". 8 milionów złotych na perony dla 23 pasażerów

37
Podziel się:

"Budowa bez analiz nowych peronów przystanku Patrzyków na magistrali Warszawa-Poznań trwała 6 miesięcy, spowodowała utrudnienia w ruchu i kosztowała blisko 8 mln zł" - napisał w serwisie X wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

"Zmarnowane pieniądze". 8 milionów złotych na perony dla 23 pasażerów
Pociągi Kolei Wielkopolskich od marca zatrzymują się na stacji w Patrzykowie. Zdj. ilustracyjne (PAP, Jakub Kaczmarczyk)

Od 10 marca w woj. wielkopolskim działają dwa nowe przystanki kolejowe - Piła Fabryczna i Patrzyków w powiecie konińskim. "Przystanek w Patrzykowie na linii Warszawa Zachodnia – Kunowice utworzono przy przejeździe kolejowo-drogowym. Umożliwić ma dobre dojazdy pociągiem w kierunku Konina i Koła" - informował kilka miesięcy temu poznan.tvp.pl.

Podkreślono, że przystanki mają po dwa perony. Dodatkowo zamontowano na nich wiaty z ławkami oraz oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe za przystanek w Patrzykowie zapłaciło 7,8 mln zł, a w Pile 4 mln zł.

Zdaniem Piotra Malepszaka inwestycja w Patrzykowie to "zmarnowane" pieniądze, gdyż od momentu oddania przystanku do użytku zatrzymało się przy nim 4 tys. pociągów, a skorzystało jedynie 23 pasażerów.

Nowe przystanki od PiS

"Rzeczpospolita" przypomina, że to rząd Zjednoczonej Prawicy zdecydował o powstaniu przystanku w Patrzykowie w ramach programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych w latach 2021-2025. Całkowity budżet programu wynosi 1 mld zł.

Jak donosił lokalny serwis lm.pl mieszkańcy Patrzykowa kilka miesięcy temu świętowali powrót pociągów po 30 latach nieobecności. "Przystanek w Patrzykowie został zlikwidowany w latach 1997–1998, mimo ogromnych protestów mieszkańców i lokalnych środowisk. Pisano wówczas petycje do ówczesnych władz, pikietowano, a nawet blokowano tory. Mieszkańcy podkreślali wówczas, że wraz z likwidacją przystanku zabiera im się wygodne i szybkie połączenie z Koninem i Kołem" - czytamy w marcowej relacji na lm.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(37)
SirFranx
2 tyg. temu
To smutne, że minister infrastruktury nie rozumie od czego jest infrastruktura. Mierzenie od marca do teraz jest trochę nieuczciwe, bo wiele może się zmienić np. we wrześniu. Zmiany w nawykach transportowych ludzi to powolny proces, a jeszcze wolniejszy jest rozwój dodatkowej infrastruktury w okolicy. A jeśli rzeczywiście mierzono to na podstawie sprzedaży biletów, to szkoda słów. Nawet jeśli to standardowa procedura, to tweet przedstawia liczbę nieuczciwie. A na koniec uważam, że samochody powinny być zakazane
Tak
2 tyg. temu
Powyzej 10 to miasto. Sam przystanek jest inwestycja na 50 lat wiec narzekanie , dostepnosc jest wazniejsza moga pozniej powstac osiedla majac komunikacje a zatrzymanie nic nie kosztuje
Daniel
2 tyg. temu
Portal często publikuje artykuły sprzyjające pewnym kierunkom niestety niezbyt optymistycznym
Zofia
2 tyg. temu
Najlepiej wszystko zlikwidować, pieniędzy nie było nie ma i nie będzie, wszystko przeskalowane.Fabryki na zachodzie potrzebują rąk do pacy, ale aborcja do woli.Czy za czasowów historycznie przeszłych nie było już tak.Condominium .......
Oto PiS
2 tyg. temu
Włoszczowa bis
...
Następna strona