Pracownicy ZUS będą pełnić dyżury w wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Podczas nich będą zakładać m.in zainteresowanym profile na PUE ZUS i pomagać w złożeniu wniosków o świadczenie 300+. Pomoc będzie można także uzyskać w placówkach ZUS i innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracować.
W tym roku wnioski o świadczenie 300+ będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną, z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia 300+ w tegorocznej edycji programu "Dobry Start" będzie przyznawał i wypłacał ZUS.
- Chcemy zapewnić wszystkim osobom, które będą składać wnioski wsparcie i obsługę. Staramy się być więc dostępni w różnych miejscach – informuje Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony liczy na to, że udostępnienie placówek pocztowych konsultantom ZUS pomoże w składaniu wniosków i zarazem wesprze rodziców w procesie zakupu niezbędnych przedmiotów do szkoły.
Aleksandra Hadzik prezes KRUS uważa z kolei, że wsparcie w obsłudze wniosków o wypłatę 300+ wpisuje się także w przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób zamieszkujących tereny wiejskie.
Przypomnijmy, że w ramach programu "Dobry Start" rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom, czy innego wyposażenia niezbędnego do nauki dla osób do 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.