Moda, film, muzyka, sztuka i reklama wpływają pozytywnie na kreatywność i innowacyjność gospodarki. Czy w relatywnie niedalekiej przyszłości przemysł kreatywny ma szanse stać się siłą napędową gospodarki?
Na początku drugiej dekady bieżącego stulecia w raporcie Deutsche Bank Research dowodzono, że jeśli w sektorze kreatywnym odpowiednio dostosujemy prawo i ułatwimy mikrofirmom w nim działającym dostęp do kapitału, możemy stać się światową potęgą.
Co w tym zakresie zostało zrobione w Polsce i co jeszcze przed nami? Jak wspiera się sektor kreatywny w innych krajach?
O tym będą dyskutować 6 września, podczas ostatniego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy uczestnicy panelu Sektor kreatywny jako katalizator rozwoju gospodarczego. *Wśród nich: *Florentina Costache z Instytut Europejskiego (Rumunia), Piotr Franaszek, dyrektor Centrum Spotkania Kultur, Jerzy Meysztowicz, przewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju, Marcela Straková dyrektor Fundacji 8smička z Czech, Cezary Kochalski, doradca Prezydenta RP, Maksym Cherkashyn *z Ukrainy, organizator festiwalu Fajne Miasto, a także *Ewa Minge, polska projektantka zajmująca się m.in. modą i luksusowym wzornictwem przemysłowym.
O szczególnym zainteresowaniu rządzących tym obszarem świadczą ministerialne programy, jak chociażby _ Rozwój sektorów kreatywnych _ prowadzony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego czy _ Dialog _ pod auspicjami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Czy są skuteczne? O tym będzie się można dowiedzieć już niebawem w Krynicy.