Boją się zwolnień i organizują demonstrację. Domagają się oni reform w spółce Przewozy Regionalne, ale sprzeciwiają się redukcji zatrudnienia.
W samo południe przed Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju w Warszawie odbędzie się pikieta kolejowych związkowców.
Zarówno rząd, jak i związkowcy zgadzają się, że sytuacja przewoźnika jest fatalna. Spółka jest zadłużona, ma przestarzały tabor. Brakuje pieniędzy na podstawowe inwestycje.
Na razie pomysłów na reformę przewozów regionalnych jest kilka, ale ministerstwo skłania się ku przejęciu udziałów od samorządów, które dziś są właścicielami spółki.
Urzędnicy nieoficjalnie przyznają, że konieczne będą zwolnienia pracowników. I tego najbardziej boją się związkowcy. Według nich firmę powinien finansować budżet, ale zmiany w strukturze nie są konieczne.
Szef związku maszynistów od dawna mówi, że należałoby poważnie rozważyć wariant odejścia od "usamorządowienia" Przewozów Regionalnych i przejęcia spółki przez skarb państwa. Jego zdaniem, powinien to być przewoźnik ogólnopolski, bez podziału na województwa, jak to jest dzisiaj.
Związkowcy grożą, że odpowiedzią na zwolnienia będzie strajk w spółce.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
"Czas rozmów minął". Pogotowie strajkowe w PKP Związkowcy ostrzegają, że jeśli rząd nie podejmie działań naprawczych, doprowadzić to może nawet do strajku. | |
Strajkują maszyniści pociągów pasażerskich Protest zorganizował związek zawodowy GDL. | |
Porozumienie w sprawie Pendolino PKP Intercity oraz Alstom zawarły porozumienie rozwiązujące kwestie sporne, które wystąpiły w czasie realizacji podpisanej w 2011 roku umowy na dostarczenie 20 składów Pendolino. Dokument umożliwia przewoźnikowi odbiór pociągów zgodnych z zamówieniem oraz posiadających homologację wydaną przez Urząd Transportu Kolejowego, a także reguluje kwestię własności pojazdów. Przewiduje, że kary za nieterminowe dostarczenie składów będą nadal naliczane, ale ... | |
Dobra koniunktura dla PKP Cargo W rok od giełdowego debiutu PKP Cargo zwiększyło swój udział w rynku do ponad 50 proc. Największy polski przewoźnik zainwestował w tym roku już ćwierć miliarda złotych w modernizację i zakup taboru, ogłosił też, że zamierza przejąć kilku zagranicznych przewoźników. Jak podkreślają przedstawiciele PKP Cargo, spółka mimo wielu wyzwań na rynku zwiększa zyski. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, ... |