Prawie dwa miliony złotych wyda na promocję w mediach zagranicznych i polskich miasto Gdańsk. Spoty reklamowe na dwóch kanałach Discovery zachęcające do odwiedzin będą oglądali mieszkańcy Irlandii i Wielkiej Brytanii.
W ramach zagranicznej części kampanii reklamowej, która rozpocznie 23 kwietnia i potrwa do 13 maja na ulicach miast pojawią się też billboardy a także publikacje w prasie oraz przez internet. Gdańsk za granicą będzie promował się w miastach, z którymi ma bezpośrednie połączenia lotnicze. Hasłem przewodnim kampanii jest zwrot: "Odważ się, zobacz sam".
Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz w niedzielę na konferencji prasowej powiedział, że liczy na to, iż kampania będzie początkiem budowania marki miasta w Europie. Zapowiedział, że w przyszłości planowana jest promocja miasta nie tylko na wyspach brytyjskich, ale także w Skandynawii, Hiszpanii, USA i Niemczech.
Od poniedziałku rozpocznie się promocja miasta m.in. w polskich tygodnikach, Internecie i telewizji TVN. Na ulicach polskich miast liczących powyżej 400 tys. mieszkańców znajdzie się kilkaset billboardów reklamowych.(PAP)
pek/ tot/