Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Zakopane wybiera strategię rozwoju

0
Podziel się:

Kreowanie wizerunku Zakopanego jako "miasta mody" zaproponowano we wtorek
podczas spotkania Tatrzańskiej Izby Gospodarczej (TIG) i władz miasta. Jest to pierwszy z pomysłów
na strategię promocji miasta.

Kreowanie wizerunku Zakopanego jako "miasta mody" zaproponowano we wtorek podczas spotkania Tatrzańskiej Izby Gospodarczej (TIG) i władz miasta. Jest to pierwszy z pomysłów na strategię promocji miasta.

Najważniejszym elementem kampanii, przedstawionej przez firmę Arena International Fashion Group, jest organizowanie dwa razy do roku w mieście pod Giewontem pokazu mody ogólnoświatowych kreatorów. Hasłem promującym miasto miałoby być "Zakopane city of fashion".

"Chcemy, aby w Zakopanem pokazywać kolekcje obowiązujące na następny sezon, podobnie jak w Mediolanie, Paryżu czy Londynie. Do Zakopanego chcemy ściągnąć takie marki jak Gucci, Armani czy Stella McCartney. Wówczas na Zakopane zwrócimy uwagę potencjalnych zamożnych turystów ze świata" - powiedział podczas spotkania Paweł Janus z Arena International Fashion Group.

Celem tej strategii jest przyciągnięcie do Zakopanego zamożnych i bardzo zamożnych klientów oraz wpisanie Zakopanego na mapę europejskich kurortów. "Chcemy przyciągnąć klientów, którzy oczekują nie tylko atrakcji przyrodniczych, sportowych, ale również mają wysokie wymagania co do zakwaterowania, wyżywienia i rozrywki" - dodał Janus.

Zdaniem pomysłodawców propozycji, sezon turystyczny w Zakopanem powinien trwać cały rok ponieważ jest tu dobrze rozbudowana baza hotelowa, należy tylko zorganizować wielkie wydarzenia, które przyciągną tu ludzi z całego świata.

Oprócz organizowania pokazów mody, autorzy projektu zaproponowali organizowanie eko-targów, prezentujących najnowsze technologie w zakresie ochrony środowiska i pozyskiwania energii odnawialnej a także organizowanie prezentacji biżuterii i organizację wydarzeń kulturalnych m.in. Festiwalu Filmów i koncertów muzyki klasycznej.

Pomysł na nową strategię promocji spodobał się prezes TIG Agacie Wojtowicz. "Moda to coś, co mija i powraca, dlatego Zakopane w tych odsłonach mogłoby być co roku zupełnie inne" - powiedziała.

Zmiana wizerunku Zakopanego nie podoba się Annie Wende-Surmiak z Muzeum Tatrzańskiego. Jej zdaniem, taki kierunek zmian odbierze unikalność Zakopanego. "Zakopane ma swoje atuty, których nie znajdziemy nigdzie indziej na świecie, a robienie z tego miasta centrum mody odbierze mu tą unikalność" - powiedziała Wende-Surmiak.

Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher powiedział PAP, że w najbliższym czasie poznamy kolejne pomysły na rozwój Zakopanego, a TIG wybierze jedną z nich, którą w tym roku zatwierdzi rada miasta.

Z danych zakopiańskiego Urzędu Miasta wynika, że od kilku lat do Zakopanego przyjeżdżają turyści o mniej zasobnych portfelach, co ma wpływ m.in. na rozwój gospodarczy miasta i jakość oferowanych usług. Przyjęcie i realizowanie strategii miasta ma zmienić tę tendencję. (PAP)

szb/ mki/ mhr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)