Liczba unikalnych użytkowników bankowości mobilnej, którzy w czwartym kwartale 2016 roku przynajmniej raz zalogowali się do konta w PKO Banku Polskim z poziomu urządzenia mobilnego, zbliżyła się do rekordowego poziomu dwóch milionów. Co pięćdziesiąty klient banku korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej.
PKO Bank Polski buduje swoją obecność w kanałach cyfrowych i inwestuje w ich rozwój.
- W ostatnich latach uruchomiliśmy nową bankowość internetową iPKO, w tym w wersji mobilnej i wydaliśmy całkowicie nową wersję aplikacji mobilnej IKO. Dzięki tym inwestycjom, ale też stałemu promowaniu nowoczesnych sposobów kontaktu z bankiem wśród klientów, jesteśmy największym mobilnym i internetowym bankiem w Polsce - powiedział Michał Macierzyński, zastępca dyrektora centrum bankowości mobilnej i internetowej.
- Naszym celem jest dalsze zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych. Spodziewamy się, że na koniec 2017 roku z urządzeń mobilnych będzie się logować około 2,5 miliona osób w kwartale - dodał.
Wśród prawie dwóch milionów osób, które w czwartym kwartale 2016 roku zalogowały się do banku z poziomu urządzeń mobilnych, 37 proc. stanowią użytkownicy IKO (wzrost o 29 proc. kwartał do kwartału).
"Spośród użytkowników IKO ponad 2 proc. osób korzysta z dostępu do banku wyłącznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej" - czytamy w komunikacie.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 266,94 mld zł na koniec 2015 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.