Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Kantar: 3/4 użytkowników bankowych aplikacji mobilnych korzysta z BLIK-a

0
Podziel się:

BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indexu siły marki Brand Power w kategorii płatności - na poziomie 37% w II kw. br., wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar. 3/4 użytkowników bankowych aplikacji mobilnych zadeklarowało, że korzysta - przynajmniej czasami - z BLIK-a, kolejne 23% zna markę, mimo, że jeszcze nie korzysta z usługi.

Kantar: 3/4 użytkowników bankowych aplikacji mobilnych korzysta z BLIK-a
(Pexels)

"BLIK jest obecnie najsilniejszą marką w kategorii nowoczesnych płatności w Polsce. Co istotne - cały czas wzmacnia swoją pozycję. Jest także najszybciej rosnącą w świadomości badanych innowacją na rynku płatności bezgotówkowych, powiększając dystans do innych rozwiązań - często oferowanych przez globalnych graczy. Mimo, że marka BLIK obecna jest na rynku zaledwie od 5 lat, udało nam się zbudować wśród osób używających aplikacji bankowych świadomość tego, do czego można go wykorzystać oraz przekonać bardzo wielu użytkowników do wypróbowania naszej metody płatności" - powiedziała wiceprezes Polskiego Standardu Płatności - operatora BLIK-a - Monika Król, cytowana w komunikacie.

Wśród funkcji BLIK-a największą popularnością cieszy się możliwość płacenia w e-commerce - 81% badanych wie o takiej funkcji, a 60% z niej korzysta. Na drugim miejscu znalazły się przelewy na numer telefonu BLIK - 78% badanych wskazało, że wie o tego typu funkcji, a połowa korzysta z niej. Na trzecim miejscu znalazły się płatności w tradycyjnych sklepach - z wynikiem - odpowiednio - 73% i 33%, podkreślono.

BLIK uzyskał w II kwartale 2020 r. wskaźnik NPS na poziomie 57 punktów. To oznacza, że użytkownicy bardzo chętnie polecają markę swoim znajomym. Dla porównania - średni wynik NPS dla branży finansowej wynosi 18 punktów. BLIK najczęściej polecany jest za szybkość płacenia (62% wskazań), wygodę i łatwość korzystania, a także bezpieczeństwo.

"Rozpoznawalność BLIK-a rośnie. Znajomość spontaniczna marki to aż 69%, a znajomość wspomagana wynosi 97%. Żadna inna marka płatnicza w grupie osób używających aplikacji bankowych nie ma dziś takiej rozpoznawalności na naszym rynku. Dla nas ważne jest jednak nie tylko to, że BLIK jest marką bardzo dobrze rozpoznawalną i taką, z której bardzo chętnie się korzysta, ale przede wszystkim dlatego, że zdecydowana większość tych, którzy się z BLIK-iem zetknęli, poleciłaby tę usługę innym z uwagi na wyjątkowy User Experience" - stwierdził dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności Krzysztof Ziewiec.

W autorskiej metodologii Kantara (MDS Meaningful, Different Salient) służącej pomiarowi siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER BLIK uzyskał w drugim kwartale 37%, wyprzedzając takie marki jak VISA (27%), Mastercard (22%), G-Pay (5%), Revolut (5%) oraz Apple Pay (3%). Głównymi czynnikami wpływającymi na siłę marki w kategorii płatności są czynniki związane z wygodą używania, bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania. BLIK jest jedynym systemem płatności, który pod jedną marką dostarcza możliwości płatności w POS, e-commerce, a także oferuje przelewy na numer telefonu i możliwość wypłaty w bankomacie.

"Można powiedzieć, że BLIK upraszcza finanse, sprawia, że stają się one pozytywne i przyjemne, do tego daje bardzo dobry UX, dzięki czemu jest tak chętnie polecaną usługą i po prostu fajną, współczesną marką, którą wszyscy możemy się cieszyć. Pamiętajmy o tym, że zarówno Visa, jak i Mastercard to bardzo silne, globalne marki. Obie znajdują się w Top10 (Visa na 5, a Mastercard na 10 miejscu) BrandZ - globalnego rankingu najsilniejszych światowych marek - wg danych opublikowanych w 2020. W grupie użytkowników aplikacji mobilnych BLIK jest marką najsilniejszą i najlepiej odpowiadającą na potrzeby użytkowników i zajmującą w ich umysłach pozycję zdecydowanie mocniejszą niż ci światowi giganci" - podsumował account director w Kantar Robert Bajek, zajmujący się strategią marek, innowacjami oraz doświadczeniem klienta.

Próba: osoby w wieku 18-45 lat, posiadające smartfona, użytkownicy aplikacji mobilnych na smartfonie (w tym bankowej), posiadający konto w jednym banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Pekao, T-Mobile Usługi Finansowe, Inteligo, SGB.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Banku Pekao, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)