Właściciel sieci Coccodrillo, spółka CDRL sprzedała w styczniu w swoich sklepach ubrania dziecięce i zabawki za 11,3 mln zł, wobec 11,7 mln zł rok wcześniej. Wygląda to na efekt zakazu handlu w niedziele, gdyby nie spadła również sprzedaż w internecie. W kanale e-commerce w styczniu przychody wyniosły 2,3 mln zł, co oznacza znaczący spadek wobec 2,6 mln zł w 2017.
- Od początku roku utrzymaliśmy stabilny poziom przychodów w krajowej sieci detalicznej. Zaobserwowany spadek w kanale e-commerce wynika z wysokiej bazy w styczniu 2018 roku, kiedy zanotowaliśmy rekordowe przychody w tym segmencie - tłumaczy prezes Marek Dworczak.
Zobacz też: Kalendarz niedziel handlowych 2019. Zasada jest prosta
Czas na Białoruś
Spółka koncentruje się obecnie na rynkach wschodnich. Na początku bieżącego roku kupiła za 6,4 mln dol. 90 proc. udziałów spółki (potem odsprzedała , zarządzającej siecią supermarketów Buslik. To lider sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych u naszego wschodniego sąsiada. Sieć Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.
- W kolejnych miesiącach skoncentrujemy się na konsolidacji nowo przejętych podmiotów i ekspansji zagranicznej, głównie na rynki wschodnie, tj. Rosję, Białoruś i Kazachstan. Widzimy tam ogromny potencjał, a rynek jest jeszcze nienasycony. Przejęcie sieci Buslik stworzyło okazję do budowy pozycji na terenie Euroazjatyckiej Unii Celnej - powiedział Dworczak.
W styczniu CDRL objęło jeszcze 69 proc. udziałów w spółce odzieżowej Lemon Fashion i 40 proc. udziałów w Sale Zabaw Fikołki.
Czytaj też: "Solidarność" nie wierzy w złagodzenie zakazu handlu. "Temat wraca, gdy wkraczają lobbyści"
Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou.
Dzięki zaangażowaniu w Sale Zabaw Fikołki, spółka pozyskała nowy kanał dotarcia do swoich klientów. W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo, podano dalej.
"W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30" - podała spółka.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl