Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Sieć Coccodrillo miała nieudany styczeń. Nawet internet nie dopisał

79
Podziel się:

Dla Coccodrillo miesiąc wyprzedaży skończył się niepomyślnie. Przychody w styczniu spadły. I to nie tylko w sklepach stacjonarnych. Nie dopisali też klienci w internecie, choć ich akurat nie dotyczył zakaz handlu w niedziele.

Sklepy sieci Coccodrillo ucierpiały na zakazie handlu w niedziele
Sklepy sieci Coccodrillo ucierpiały na zakazie handlu w niedziele (Materiały prasowe, CDRL)

Właściciel sieci Coccodrillo, spółka CDRL sprzedała w styczniu w swoich sklepach ubrania dziecięce i zabawki za 11,3 mln zł, wobec 11,7 mln zł rok wcześniej. Wygląda to na efekt zakazu handlu w niedziele, gdyby nie spadła również sprzedaż w internecie. W kanale e-commerce w styczniu przychody wyniosły 2,3 mln zł, co oznacza znaczący spadek wobec 2,6 mln zł w 2017.

- Od początku roku utrzymaliśmy stabilny poziom przychodów w krajowej sieci detalicznej. Zaobserwowany spadek w kanale e-commerce wynika z wysokiej bazy w styczniu 2018 roku, kiedy zanotowaliśmy rekordowe przychody w tym segmencie - tłumaczy prezes Marek Dworczak.

Zobacz też: Kalendarz niedziel handlowych 2019. Zasada jest prosta

Czas na Białoruś

Spółka koncentruje się obecnie na rynkach wschodnich. Na początku bieżącego roku kupiła za 6,4 mln dol. 90 proc. udziałów spółki (potem odsprzedała , zarządzającej siecią supermarketów Buslik. To lider sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych u naszego wschodniego sąsiada. Sieć Buslik posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

- W kolejnych miesiącach skoncentrujemy się na konsolidacji nowo przejętych podmiotów i ekspansji zagranicznej, głównie na rynki wschodnie, tj. Rosję, Białoruś i Kazachstan. Widzimy tam ogromny potencjał, a rynek jest jeszcze nienasycony. Przejęcie sieci Buslik stworzyło okazję do budowy pozycji na terenie Euroazjatyckiej Unii Celnej - powiedział Dworczak.

W styczniu CDRL objęło jeszcze 69 proc. udziałów w spółce odzieżowej Lemon Fashion i 40 proc. udziałów w Sale Zabaw Fikołki.

Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou.

Dzięki zaangażowaniu w Sale Zabaw Fikołki, spółka pozyskała nowy kanał dotarcia do swoich klientów. W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo, podano dalej.

"W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30" - podała spółka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(79)
WYRÓŻNIONE
Dyjk
6 lat temu
Te rzeczy są drogie i to jest prawdopodobny powód zmniejszenia dochodu.
Nxn
6 lat temu
Za drogo!
nici
6 lat temu
takie drogie ciuchy
NAJNOWSZE KOMENTARZE (79)
Pk
6 lat temu
Kiedyś to była jakość, teraz ubranka na jeden sezon i do tego wygórowane ceny
......
6 lat temu
Też uważam, że ceny kosmiczne, nawet w wyprzedaży. No i nijak się mają do słabiutkiej jakości
Bezrobotny.
6 lat temu
Ciekawe jak ktoś z pensja 1600_1900 złotych czyli tysiące robotnikow w Polsce ma tyle wydawać na ciuchy. Holandia,Belgia,Francja,tam po 900 euro zasiłku płacą.
Biedny
6 lat temu
A wystarczy plan szybkiego dorobku wydłuży o kilka lat
Handlowiec
6 lat temu
Bzdury piszecie !
...
Następna strona