Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Świat się odchudza. Trend ten wpływa na notowania wielu gigantów

9
Podziel się:

Popularność środków na odchudzanie przekracza oczekiwania obserwatorów rynku. Amerykanie tracą wagę i dbają o swoje zdrowie. W ten sposób nieoczekiwanie wpływają na notowania wielu spółek giełdowych. I to nie tylko z sektora medycznego – pisze "Puls Biznesu".

Świat się odchudza. Trend ten wpływa na notowania wielu gigantów
Odchudzanie. Nowy trend konsumentów wpływa na notowania wielu spółek giełdowych (zdj. ilustracyjne) (Adobe Stock, Benjamin Nolte / noltemedia)

Dziennik pisze o wielkiej popularności leków na odchudzanie. Chodzi m.in. o Ozempic, Wegovy czy Saxenda produkowane przez Novo Nordisk. Amerykanie chętnie sięgają po tabletki wspomagające ich w walce otyłością. Z raportu Trillian Health wynika, że w latach 2020-2022 ich sprzedaż wzrosła o 300 proc. Przez to pojawiły się problemy z dostępnością medykamentów. Jednak to niejedyny efekt nowego trendu.

Spółki giełdowe odczuwają skutki odchudzania

Na nowe zjawisko na rynku z uwagą patrzą spółki giełdowe. I to nie tylko te z branży medycznej, ale także ze: spożywczej, lotniczej, technologicznej czy kosmetycznej. Niektóre wręcz szykują się na ciężkie lata, rozważają też zmianę strategii. Inne z kolei już zacierają ręce na myśl o potencjalnych zyskachoszczędnościach.

"PB" zauważa, że jako pierwszy nowymi skutkami popularności leków na odchudzanie zainteresował się Walmart. Sieć sklepów spożywczo-przemysłowych zbadała, jak zmieniają się nawyki zakupowe osób przyjmujących te medykamenty. Pierwsze wnioski z analizy płyną następujące: w koszykach osób je zażywających jest mniej żywności - zarówno pod względem artykułów, jak i sumy kalorii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zakaz w handlu niedziele do likwidacji? "Są oderwani od rzeczywistości"

Publikacja wniosków z analizy giganta wystarczyła, by inne spółki odczuły wpływ. Kursy PepsiCo oraz Coca-Coli skurczyły się o ok. 5 proc. Szczególnie ucierpiała ta pierwsza korporacja, która oprócz napojów gazowanych oferuje też przekąski. Dlatego też zaktualizowała prognozę sprzedaży i podniosła o 1 pp. do 13 proc. przewidywania dla wzrostu zysku na akcję w przyszłym roku podatkowym.

Skutki raportu odczuły też: McDonald's, Domino's Pizza oraz Yum Brands, właściciel marek: KFC, Pizza Hut oraz Taco Bell. Z kolei prezes Kellanovy, producenta chipsów Pringles, już jakiś czas temu potwierdził, że spółka bada już wpływ stosowania leków na odchudzanie na nawyki żywieniowe konsumentów.

Nie wszyscy tracą

Co ciekawe, niektórzy zyskują na nowym trendzie. Inwestorzy przychylniej spojrzeli np. na akcje spółek z branży lotniczej. 25 proc. kosztów firm z tego sektora stanowią paliwa. Dlatego też utrata wagi ich klientów oznacza spore oszczędności. Jeśli każdy pasażer United Airlines schudłby o 4,5 kg, to firma w tym roku zaoszczędziłaby 80 mln dolarów i 104,5 mln litrów paliwa lotniczego – wynika z obliczeń Jefferies Financial.

Popularność świętują też firmy z branży fitness. Jednym ze zwycięzców jest spółka Peloton produkująca sprzęt domowy do ćwiczeń. Jednak beneficjentów może być więcej. Analitycy wymieniają m.in. spółki odzieżowe, zajmujące się produkcją ubrań sportowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Marysia
7 miesięcy temu
Jesli chcesz schudnąć nie wykluczaj z diety ulubionych produktów, tylko jedz je w odpowiednich ilościach. Tego można się nauczyć i potem nie martwić się efektem jojo. Najlepiej stosuje mi się jadłospisy z Dietatu.
Bidka
7 miesięcy temu
Śmieszne to wszystko. Mniej jedzenia i po krzyku. Nie można jeść po grdykę, wozić tyłek i szczupłym być. A robić to wszystko i dodatkowo brać tableteczkę, to dopiero kuriozum tego tematu. Jeśli ktoś w to wierzy, że tabletka załatwi wszystko, powinien przebadać się na głowę. Bo wszystko proszę państwa w głowie siedzi.
sprawdzone
7 miesięcy temu
Wystarczy nie jeść słodyczy - waga spada, a przynajmniej nie rośnie.
sprawdzone
7 miesięcy temu
Wystarczy nie jeść słodyczy - waga spada, a przynajmniej nie rośnie.
koment
7 miesięcy temu
najpierw koncerny wydają na reklamę i publikacje "naukowców" (np. co najlepiej nawadnia) a potem sprzedają swoim otyłym klientom leki na otyłość i tak to się kręci