Akcje spółki Miraculum, producenta kultowych kosmetyków takich jak Pani Walewska czy Wars, zyskały na wartości w środę prawie 9 proc. Kurs rośnie mocno już drugi dzień z rzędu, po tym jak m.in. doszło do zawarcia umowy w sprawie sprzedaży praw do jednej z marek kosmetyków.
We wtorek jedna ze spółek o nazwie Rubid1 zadeklarowała, że w okresie 12 miesięcy nie wyklucza skupu akcji Miraculum w celu osiągnięcia do 20 proc. wszystkich udziałów. Ta informacja bezpośrednio poprzedziła dwudniowe wzrosty na giełdzie. Co ciekawe, pod koniec lipca Rubid1 ogłosiła, że nie planuje zwiększania udziałów w Miraculum. Taka zmiana nastawienia może sugerować inwestorom, że duży pakiet akcji zmieni właściciela.
Warto przy tym zauważyć, że spółka Rubid1 na początku października kupiła od Miraculum prawa do marki Gracja za kwotę 1,84 mln zł. To marka popularnych kremów do twarzy i dłoni.
Na fali nowych informacji akcjonariusze podbijają wycenę spółki, która w tej chwili szacowana jest na 18 mln zł. Jedna akcja kosztuje 2,96 zł. Od początku roku wzrosła więc o blisko 80 proc.
Tegoroczne notowania akcji Miraculum src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420066800&de=1444230600&sdx=1&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=MIR&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&st=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
W ubiegłym roku Miraculum podjęło ważną decyzję o sprzedaży kultowej marki Brutal za ponad 6 milionów złotych. - Mieliśmy w swoim portfelu trzy marki męskie - Brutala, Warsa, Lidera. Posiadanie tylu brandów, jest kosztownym przedsięwzięciem dla spółki, która potrzebuje rozwinąć się w innych produktach - powiedziała money.pl Monika Nowakowska w wywiadzie z 22 lipca tego roku. - Otrzymaliśmy ofertę zakupu, uznaliśmy, że jest atrakcyjna cenowo, a także że daje możliwość finansowania nowości w innych asortymentach, co da nam lepsze wskaźniki marżowe i obrotowe.
Miraculum to jedna z najstarszych polskich firm kosmetycznych. Jej historia sięga 1924 roku. Przez lata kultowymi jej markami były wody Pani Walewska, Brutal czy Wars. Firma opracowała też w latach 60. ubiegłego wieku pierwszy szampon w płynie Finezja. Pierwszą ambasadorką Miraculum była gwiazda polskiej estrady, Hanka Ordonówna. Od lutego 2007 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.