*Spółka Boryszew odstąpiła od złożenia oferty wiążącej na zakup zespołów przedsiębiorstw i udziałów w spółkach grupy Cablelettra S.p.A., podała spółka. *
Jednak w razie niepowodzenia sprzedaży przez komisarza innym oferentom Boryszew jest skłonny wrócić do rozmów.
_ Jednocześnie spółka wysłała list do Komisarza, w którym potwierdza zainteresowanie zakupem aktywów Grupy Cablelettra. W związku z tym w przypadku niepowodzenia sprzedaży przedmiotowych aktywów w ramach obecnie prowadzonych procedur, zarząd spółki zadeklarował wolę prowadzenia negocjacji zmierzających do nabycia aktywów Grupy Cablelettra _ - czytamy w komunikacie.
Boryszew przystąpiła do due diligence włoskiego producenta części dla segmentu motoryzacyjnegow grudniu 2010 r.
Grupa Cablelettra projektuje i produkuje nowoczesne i zaawansowane technologicznie zintegrowane systemy okablowania oraz akcesoria dla sektora automotive, w tym m.in.: wiązki elektryczne silnika zewnętrzne i wewnętrzne, wiązki elektryczne układu hamulcowego, kierowniczego, systemów kontroli trakcji, okablowanie pozostałych urządzeń pojazdu oraz elementy łączące, instalacyjne i zabezpieczające przewody elektryczne.
W skład Grupy Cablelettra wchodzą zakłady zlokalizowane m.in. we Włoszech, Polsce (w Mikołowie), Chinach, Brazylii oraz Tunezji.
W połowie sierpnia ub. roku Boryszew sfinalizował umowę dotyczącą nabycia przedsiębiorstwa Maflow Polska za 74 mln zł, z czego ponad połowę stanowiły zapasy i produkty gotowe do sprzedaży. Następnymi krokami w akwizycji grupy Maflow były zakupy spółek w Włoszech, Hiszpanii, Brazylii oraz Indiach.
Po akwizycji przez Boryszew grupy Maflow, jej główy udziałowiec Roman Karkosik poinformował, że planuje nadal rozwijać segment motoryzacyjny i _ przygląda się _ 8 podmiotom z tej branży. W jego ocenie, w ciągu najbliższych 12 miesięcy Boryszew może sfinalizować przejęcia co najmniej trzech z nich oraz zakupi lub zbuduje zakład produkcyjny w Indiach.
W styczniu Boryszew poinformował o złożeniu niewiążącej oferty na zakup niemieckiej grupy SaarGummi - wiodącego w Europie i istotnego w skali światowej producenta zaawansowanych technologicznie, ruchomych i statycznych, systemów uszczelnień pojazdów. Natomiast w ostatnim dniu stycznia spółka podpisała list intencyjny z Sebros Auto Private Limited w Indiach obejmujący podstawowe warunki zakupu zakładu zlokalizowanego w Indiach - w okolicach miejscowości Pune oraz wybranych składników aktywów zakładu w Faridabad.
Boryszew miał narastająco w I-III kw. 2010 roku 61,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 31,80 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2221,52 mln zł wobec 1626,12 mln zł.