- poinformował wiceprezes spółki Marek Jutkiewicz.
"Przychody ze sprzedaży wzrosły po III kwartałach tego roku o 4,3 proc. To nie jest to o czym marzyliśmy, zakładaliśmy przychody na wyższym poziomie" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej wiceprezes.
"Na wynik wpłynął w dużym stopniu spadek sprzedaży napojów niegazowanych, wyższa cena cukru i osłabienie złotego względem euro. Również wydatki marketingowe w pierwszych sześciu miesiącach 2003 roku były o 2 mln zł wyższe niż po pierwszym półroczu ubiegłego roku" - dodał.
Na wyniki wpłynęło powstanie niezrealizowanych ujemnych różnic kursowych w wysokości 7,4 mln zł i zrealizowanych, w wysokości ponad 1 mln zł, w związku z osłabieniem polskiej waluty wobec euro.
Skonsolidowany zysk netto Hoopa po III kwartałach spadł do 12,5 mln zł z 17,1 mln zł rok wcześniej, natomiast przychody wzrosły do 283,8 mln zł wobec 272,1 mln zł po III kwartałach 2002 roku.
Wiceprezes poinformował, że w tym roku nie będzie możliwy dwucyfrowy wzrost przychodów, jednak w przyszłym roku jest to jak najbardziej prawdopodobne.
Od początku roku spadł udział Hoopa w rynku napojów niegazowanych. W styczniu było to 19 proc., tymczasem we wrześniu już 15,5 proc.
"Wynika to głównie z dużego wzrostu rynku tańszych napojów, w opakowaniach 3-litrowych, gdzie dotąd Hoop nie był obecny" - powiedział Jutkiewicz.
Dodał, że spółka uruchomiła nową linię produkcyjną w zakładzie w Tychach, aby pokryć zapotrzebowanie na produkty w tym segmencie.
Wzrósł natomiast udział Hoopa w segmencie wody mineralnej do 7,5 proc. Udział samej wody Arctic zwiększył się po trzech kwartałach do 6,8 proc. z 4,1 proc. w styczniu.
Jutkiewicz poinformował, że wkrótce można spodziewać się podpisania umowy kupna przez spółkę 50 proc. udziałów w moskiewskiej firmie Megapak.
"Chcielibyśmy mieć gotowe dokumenty do podpisania koło 15 listopada. Teraz dopinane są ostatnie szczegóły" - powiedział.
Wartość transakcji wynosi 15 mln USD.