Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lotos jest zainteresowany rynkiem skroplonego gazu ziemnego

1
Podziel się:

We wrześniu spółka Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG jako paliwo żeglugowe do zbiorników nowo budowanego w stoczni Remontowa Shipbuiding w Gdańsku statku. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce.

Lotos jest zainteresowany rynkiem skroplonego gazu ziemnego
(Ostalski/REPORTER)

Grupa Lotos jest zainteresowana rozwojem rynku LNG, to jedna z opcji strategicznych - zapewnił we wtorek na konferencji prasowej w Gdańsku wiceprezes Przemysław Marchlewicz.

W siedzibie Grupy Lotos (GL) zorganizowana została we wtorek debata pt. "Perspektywy rozwoju rynku LNG w Polsce" z udziałem przedstawicieli pomorskich firm.

- Lotos Kolej nasza spółka zależna to drugi największy w Polsce przewoźnik kolejowy, mający ok. 11 proc. rynku. Z czego gros przychodów uzyskuje spoza grupy kapitałowej Lotos. Ta spółka jest zainteresowana logistyką paliw gazowych. Druga nasza spółka Lotos Asfalt, która zajmuje się bunkrowaniem statków, również byłaby w stanie być zainteresowana bunkrowaniem paliwa LNG. Jest tu cały szereg synergii - ocenił wiceprezes.

Marchlewicz zastrzegł jednak, że dla Grupy Lotos "rozmowa o LNG to cały czas jest jedna z opcji strategicznych". Jak podkreśla, firma jest w przededniu zakończenia prac i publikacji strategii rozwoju - co się pewnie stanie w drugiej połowie listopada.

Pytany przez dziennikarzy, czy kupi statek do przewozu LNG lub będzie partycypować w jego zakupie, odpowiedział: "My na dziś w ramach opcji strategicznych takiego wariantu nie rozważamy".

- Dyskutowaliśmy o perspektywie rynku LNG w Polsce z perspektywy regionalnej, patrząc na to przez pryzmat Pomorza i zainteresowania przedsiębiorstw na Pomorzu. Rozmawialiśmy o różnych opcjach strategicznych, rozwojowych wokół rynku LNG w Polsce, czyli zarówno wokół bunkrowania statków, jak i morskich technologii stoczniowych. Terminal LNG działa w Świnoujściu, ale pierwsze bunkrowania (załadowywania) statków miały miejsce na Pomorzu. Tutaj jest ok. 80 proc. obrotu portowo-morskiego w Polsce. W związku z tym perspektywy rozwoju dla nas jako regionu są duże - relacjonował Marchlewicz.

Wiceprezes wskazał też, że w najbliższym czasie należy brać pod uwagę kolejne inwestycje dywersyfikujące źródła dostaw gazu ziemnego do Polski. Wśród nich najważniejsze to budowa Korytarza Północnego oraz pozyskanie jednostki regazyfikującej, zlokalizowanej na wodach Zatoki Gdańskiej.

W komunikacie prasowym Lotos podkreślił, że dzięki realizacji Korytarza Północnego Polska miałaby szansę pozyskać gaz z Norwegii.

We wrześniu spółka Lotos Asfalt i PGNiG Obrót Detaliczny dostarczyły LNG jako paliwo żeglugowe do zbiorników nowo budowanego w stoczni Remontowa Shipbuiding w Gdańsku statku. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
buban
8 lat temu
Morawiecki! wiadomo dywersant zydowski, bedzie popieral wszystko co zle.