Warszawa, 12.12.2016 (ISBnews) - PGNiG Obrót Detaliczny odwrócił spadkowy trend pozyskiwania klientów w tym roku i średniomiesięcznie pozyskuje 11 mln m3 gazu do sprzedaży, poinformował wiceprezes PGNiG ds. handlowych Maciej Woźniak.
"Postawiliśmy na wyniki sprzedaży. Stworzyliśmy nowe zespoły odpowiedzialne za grupy klientów, nowe promocje i produkty. W efekcie pozyskujemy do sprzedaży średniomiesięcznie 11 mln m3 gazu w segmencie B2B SME w 2016 r. wobec -106 mln m3 rok wcześniej. Odwróciliśmy ten trend i mamy większe pozyskania klientów niż utraty" - powiedział Woźniak podczas konferencji "Liberalizacja rynku gazu, a bezpieczeństwo energetyczne 2016".
Dodał, że spółka pozyskała 10 tys. umów w programie Prąd i Gaz w 100 dni.
"Zakładamy dalszy rozwój produktów z naciskiem na efektywność energetyczną, ubezpieczenia, nowe produkty LNG, CNG" - dodał wiceprezes PGNiG.
Wskazał również na zwiększanie obecności w basenie Bałtyku (LNG w transporcie lądowym i morskim), m.in. we współpracy z Grupą Lotos.
Według jego słów, LNG ma również być wykorzystywane do pozyskiwania klientów oddalonych od sieci gazowniczej. Wiceprezes PGNiG wskazał również na odnowienie kontraktów z dużymi hurtowymi partnerami, jak PKN Orlen czy Azoty, co było efektem m.in. 8-miesięcznych rozmów, pozyskanie nowych firmowych klientów detalicznych, a także rozpoczęcie "naprawdę" eksportu gazu na Ukrainę.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą.