Dzięki inwestycjom drogowym zakontraktowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w latach 2014-2015, w 2016 r. oczekiwana jest dwucyfrowa dynamika wzrostu rynku budownictwa drogowego, wynika z raportu PMR pt. "Sektor budowlany w Polsce 2016 - Analiza regionalna. Prognozy rozwoju na lata 2016-2021".
"W najbliższych latach największa kumulacja inwestycji drogowych wystąpi w woj. mazowieckim, głównie dzięki rozrastającej się sieci drogowej wokół Warszawy, w której spotkać się mają takie ciągi drogowe jak A2, S2, S7, S8, S17. Według stanu na marzec 2016 r., w regionie stołecznym zakontraktowane było ok. 190 km dróg szybkiego ruchu, z czego większość jednak nie doczekała się jeszcze rozpoczęcia fizycznej budowy" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Drugim pod względem aktualnej długości zakontraktowanych dróg ekspresowych i autostrad jest woj. dolnośląskie (165 km), trzecim - woj. zachodniopomorskie, (117 km), zaś na czwartym miejscu w zestawieniu znalazło się woj. kujawsko-pomorskie, podano także.
"Pod względem akcji przetargowej najbardziej aktywne są obecnie woj. pomorskie, mazowieckie, oraz zachodniopomorskie. Te trzy regiony odpowiadają obecnie za ponad połowę długości tras będących na etapie przetargu" - czytamy w komunikacie.
Przygotowania do realizacji większej ilości inwestycji drogowych, nie tylko tras ekspresowych ale także dróg lokalnych, widać już w rosnącej liczbie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych. W I poł. 2015 r. najwięcej zezwoleń wydano w woj. małopolskim i wielkopolskim, natomiast najwyższy wzrost miał miejsce w przypadku niewielkiego woj. opolskiego, podano także.