Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Sfinks kupuje Piwiarnie Warki za 12 mln zł. Jednocześnie dostanie od producenta piwa 45 mln zł

21
Podziel się:

Sfinks Polska zdecydował o przyjęciu oferty Grupy Żywiec i podpisaniu umów dotyczących zakupu sieci franczyzowej Piwiarnia Warki, liczącej 67 lokali oraz współpracy z Grupą Żywiec. Wartość transakcji to 12 mln zł, które Sfinks ma zapłacić w ciągu 6 lat, podała spółka.

Sfinks kupuje Piwiarnie Warki za 12 mln zł. Jednocześnie dostanie od producenta piwa 45 mln zł
(Wlodzimierz Wasyluk)

Polski Sfinks urośnie o kilkadziesiąt lokali. Firma właśnie zdecydował o odkupie od Grupy Żywiec sieci Piwiarni Warki. Zapłaci za to 12 mln złotych przez najbliższe sześć lat. W zamian za sprzedaż piwa od Żywca dostać ma jednak aż 45 mln zł.

Polacy nie piją i chyba nie zaczną pić piwa poza domem. Tak zwany sektor horeca (hotele, restauracje, catering) to ledwie ułamek przychodów browarów. Większość obrotu to małe sklepiki rozsiane po całej Polsce.

Na pomysł zmiany trendu wpadła kilka lat temu Grupa Żywiec. W szeroko zakrojonej kampanii zachęcała do otwierania pubów pod marką Piwiarnie Warki. Pomysł raczej nie chwycił, bo koncern postanowił pozbyć się biznesu.

Sfinks Polska zdecydował właśnie o przyjęciu oferty Grupy Żywiec i podpisaniu umów dotyczących zakupu sieci franczyzowej Piwiarnia Warki. Wartość transakcji to 12 mln zł, które Sfinks ma zapłacić w ciągu 6 lat.

- Porozumienie między spółkami przewiduje, że Grupa Żywiec przez najbliższych 20 lat będzie wyłącznym dostawcą piwa i cydru do lokali Piwiarnia Warki. Sfinks zaś zobowiązuje się do prowadzenia i rozwoju sieci w tym okresie oraz realizacji określonych w Umowie minimalnych poziomów sprzedaży produktów Grupy Żywiec - podała spółka.

Choć Sfinks zapłaci 12 mln zł za sieć pubów, to w zamian otrzyma wynagrodzenie szacowane na 45 mln zł za sprzedaż piwa przez najbliższe 20 lat.

Jak podkreślił prezes Sylwester Cacek- zgodnie ze strategią, długofalowy rozwój Sfinksa zarząd postrzega przez pryzmat stworzenia szerokiej oferty gastronomicznej, która będzie odpowiadała na różnorodne potrzeby klientów związane z rodzajem kuchni, porą dnia czy okolicznościami, które przywiodły daną osobę do lokalu.

- Aby to osiągnąć, niezbędne jest wyjście poza nasze dotychczasowe koncepty. Gastro-puby to segment, którym interesowaliśmy się już od pewnego czasu, a Piwiarnia Warki jest dużą siecią z marką o ugruntowanej renomie, grupą stałych klientów i potencjałem rozwoju. Wszystkie te elementy stanowią solidny fundament, na którym możemy dalej budować zasięg i siłę sprzedażową tej sieci - powiedział Cacek, cytowany w komunikacie.

Zobacz także: Ile kalorii ma alkohol? Więcej niż myślisz

W ramach sieci Piwiarnia Warki działa 67 pubów, które specjalizują poza sprzedażą piwa także w transmisjach imprez sportowych. Wystrój Piwiarni Warki jest inspirowany wnętrzami tradycyjnych pubów z Wysp Brytyjskich.

Sfinks ma doświadczenie nie tylko w prowadzeniu sieci restauracyjnych, od 2016 r. zarządza także kultowym pubem w Warszawie - Bolkiem. Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Scooter
7 lat temu
A co z tym wszystkim ma wspólnego McDonald's?
studentkadzie...
7 lat temu
Bardzo nierzetelne dziennikarstwo, poziomem ocierające się o brukowiec. Miniatura i nagłówek na stronie głównej zdają się sugerować, że w McDonalds będzie dostępne piwo, natomiast artykuł dotyczy Sfinksa i nie ma nawet wzmianki o McDonalds. Zwykłe manipulowanie odbiorcą, byle tylko zwiększyć ilość wejść. Zupełny brak klasy.
Maj
7 lat temu
Jak piwo w knajpie będzie kosztować 5 PLN, a nie min. 10 to sobie chętnie pójdę ze znajomymi. A pan prezes pieprzy farmazony o tradycji .....
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
daxx
7 lat temu
W Polsce trwa piwna rewolucja. Ludzie kupują piwa rzemieślnicze. A oni podpisali umowę z Żywcem na 20 lat?
czesiek
7 lat temu
A to dziwne. W Tarnowie Pub Warka jest załadowany ludźmi nawet w ciągu tygodnia.
Gastronom
7 lat temu
W lokalach gastronomicznych jest drogo ponieważ np. Restauracja nie może kupować na promocji w Biedronce piwa po 2 złote i sprzedawać np po 3, 50...... restauracja musi kupować od dużych koncernów lub hurtowni, ja płacę za Żywca 3,2 zł plus do teko koncesja + lodówka albo aparatura do piwa beczkowego + lokal i kelnerka , więdz dla mnie granica opłacalności to minimum 6-7 złotych za piwo. Miasto 50 tys .
Tylko piwa ch...
7 lat temu
WASZE KONIE MAJĄ CUKRZYCĘ. Tzw. piwo "ŻYWIEC" wysłano na badania do Czech. Po dwóch tygodniach nadeszły wyniki z takim stwierdzeniem jak wyżej.
rr
7 lat temu
Pomysł dobry tylko ceny wysokie jak by piwko kosztowało 6 zł a nie 10-12
...
Następna strona