Polski Sfinks urośnie o kilkadziesiąt lokali. Firma właśnie zdecydował o odkupie od Grupy Żywiec sieci Piwiarni Warki. Zapłaci za to 12 mln złotych przez najbliższe sześć lat. W zamian za sprzedaż piwa od Żywca dostać ma jednak aż 45 mln zł.
Polacy nie piją i chyba nie zaczną pić piwa poza domem. Tak zwany sektor horeca (hotele, restauracje, catering) to ledwie ułamek przychodów browarów. Większość obrotu to małe sklepiki rozsiane po całej Polsce.
Na pomysł zmiany trendu wpadła kilka lat temu Grupa Żywiec. W szeroko zakrojonej kampanii zachęcała do otwierania pubów pod marką Piwiarnie Warki. Pomysł raczej nie chwycił, bo koncern postanowił pozbyć się biznesu.
Sfinks Polska zdecydował właśnie o przyjęciu oferty Grupy Żywiec i podpisaniu umów dotyczących zakupu sieci franczyzowej Piwiarnia Warki. Wartość transakcji to 12 mln zł, które Sfinks ma zapłacić w ciągu 6 lat.
- Porozumienie między spółkami przewiduje, że Grupa Żywiec przez najbliższych 20 lat będzie wyłącznym dostawcą piwa i cydru do lokali Piwiarnia Warki. Sfinks zaś zobowiązuje się do prowadzenia i rozwoju sieci w tym okresie oraz realizacji określonych w Umowie minimalnych poziomów sprzedaży produktów Grupy Żywiec - podała spółka.
Choć Sfinks zapłaci 12 mln zł za sieć pubów, to w zamian otrzyma wynagrodzenie szacowane na 45 mln zł za sprzedaż piwa przez najbliższe 20 lat.
Jak podkreślił prezes Sylwester Cacek- zgodnie ze strategią, długofalowy rozwój Sfinksa zarząd postrzega przez pryzmat stworzenia szerokiej oferty gastronomicznej, która będzie odpowiadała na różnorodne potrzeby klientów związane z rodzajem kuchni, porą dnia czy okolicznościami, które przywiodły daną osobę do lokalu.
- Aby to osiągnąć, niezbędne jest wyjście poza nasze dotychczasowe koncepty. Gastro-puby to segment, którym interesowaliśmy się już od pewnego czasu, a Piwiarnia Warki jest dużą siecią z marką o ugruntowanej renomie, grupą stałych klientów i potencjałem rozwoju. Wszystkie te elementy stanowią solidny fundament, na którym możemy dalej budować zasięg i siłę sprzedażową tej sieci - powiedział Cacek, cytowany w komunikacie.
W ramach sieci Piwiarnia Warki działa 67 pubów, które specjalizują poza sprzedażą piwa także w transmisjach imprez sportowych. Wystrój Piwiarni Warki jest inspirowany wnętrzami tradycyjnych pubów z Wysp Brytyjskich.
Sfinks ma doświadczenie nie tylko w prowadzeniu sieci restauracyjnych, od 2016 r. zarządza także kultowym pubem w Warszawie - Bolkiem. Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie.