Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UniCredit rozważa sprzedaż całego pakietu Pekao

0
Podziel się:
UniCredit rozważa sprzedaż całego pakietu Pekao

Warszawa, 27.07.2016 (ISBnews) - Po sprzedaży ok. 10% akcji Banku Pekao w tym miesiącu, UniCredit rozważa sprzedaż całego pakietu akcji tego banku w celu dalszego pozyskania kapitału, podał Bloomberg, powołując się na nieoficjalne informacje.

Według Bloomberga, UniCrediit planuje całkowite wyjście z Polski, a także sprzedaż pozostałych akcji FinecoBanku.

Należący do UniCredit pakiet akcji Pekao wart jest obecnie około 5 mld euro.

Agencja podała, że nowy szef UniCredit Jean Pierre Mustier jest w trakcie opracowywania nowego planu biznesowego dla włoskiej grupy, który ma być gotowy w IV kwartale. UniCredit musi obniżyć koszty, wzmocnić bufory kapitałowe oraz rentowność nadszarpnięte wysokim poziomem kredytów zagrożonych i rekordowo niskimi stopami procentowymi.

Rzecznik UniCredit odmówił komentarza w sprawie.

UniCredit pod nowym kierownictwem, w połowie lipca sprzedał 26,2 mln akcji (ok. 10% kapitału) Banku Pekao w przyspieszonym procesie book-buildingu po cenie 126 zł za akcję, za łączną kwotę 749 mln euro, tj. ok. 3,3 mld zł, w ofercie skierowanej do inwestorów instytucjonalnych.

Po zakończeniu oferty UniCredit nadal posiada pakiet kontrolny udziałów w Pekao, co odpowiada 40,1% kapitału zakładowego spółki. W ramach oferty UniCredit zgodził się na 90-dniowy okresu lock-up w odniesieniu do pozostałego kontrolnego pakietu akcji Pekao, podano także w materiale.

Sprzedaż akcji Pekao została zrealizowana tuż po innej transakcji - sprzedaży 60,7 mln akcji, tj. 10% akcji FinecoBanku poprzez proces przyspieszonej budowy księgi popytu za łącznie ok. 328 mln euro.

UniCredit jest jedną z największych grup bankowych w Europie, działającą w 50 krajach na świecie, w tym w blisko 20 europejskich. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Grupa jest inwestorem strategicznym Banku Pekao od 1999 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)