Biedronka odnotowała 641,1 mln euro zysku EBITDA w 2015 r., co oznacza wzrost o 11,9% r/r i stanowiło 80% wyniku EBITDA całej Grupy Jeronimo Martins (JM), podało JM. W 2016 r. JM planuje inwestycje na poziomie 550-650 mln euro, z czego ok. 45% przeznaczone będzie na Biedronkę.
"Marża EBITDA tej spółki poprawiła się do 7% z 6,8% w 2014 r. Ta poprawa odzwierciedlała mocny wzrost sprzedaży, dyscyplinę kosztową oraz pozytywne skutki odnowionej oferty" - czytamy w komunikacie.
W całej Grupie EBITDA wzrosła o 9,1% do 799,6 mln euro, przy utrzymaniu marży EBITDA na tym samym poziomie, co w 2014 r., tj. 5,8%, podano także.
"W 2015 r. Biedronka skupiała się przede wszystkim na poprawie wartości ze swojej sieci sklepów, głównie poprzez poprawianie oferty. Pomimo deflacji koszyka odnotowanej w spółce, wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach (LFL) wyniósł 3,2% w całym roku" - czytamy dalej.
Całkowita sprzedaż Biedronki wzrosła - zgodnie z wcześniej publikowanymi danymi - o 9,2% do 9 205,7 mln euro (i o 9,1% liczona w złotych).
W 2015 r. Biedronka otworzyła 102 sklepy. Na koniec roku sieć liczyła 2 667 sklepów Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,72 mln m2 z 1,65 mln m2 na koniec 2014 r.