- wynika z Raportu Piwnego 2002 opracowanego przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor.
'Na rynku wciąż króluje Żywiec, który zajmuje pierwszą pozycję we wszystkich rankingach: znajomość spontaniczna, wspomagana, ocena marek, krąg konsumentów, etc. Jednak liderowi po piętach depczą marki Kompanii Piwowarskiej: Tyskie Gronie i Lech Premium'- napisano w raporcie.
Według Pentora w Polsce pije piwo 60 proc. społeczeństwa w wieku powyżej 15 lat. Średnio jedna osoba wypija w tygodniu trzy piwa (0,5 l), przeważnie w domu (73 proc), chociaż młodzież preferuje picie piwa w pubie.
Z roku na rok coraz chętniej pijane jest piwo puszkowe.
Okres przed wprowadzeniem ustawy zakazującej reklamy piwa w telewizji przed godziną 23.00 i na billboardach najlepiej wykorzystały Browary Warszawskie.
Kampania reklamowa Królewskiego w telewizji została uznana przez konsumentów piwa za najlepszą w 2001 roku.
Raport Piwny obejmuje wyniki uzyskane w całym roku 2001.
Raport oparty jest na próbach reprezentatywnych dorosłej ludności Polski obejmujących 12.000 osób (od 1998 roku), w tym ponad 7.500 konsumentów piwa.