Jon Clifton jest szefem Gallup, jednej z największych firm badawczych na świecie, specjalizującej się w analizie opinii publicznej, trendów społecznych, badań rynkowych i konsultacji biznesowych. Jest ekspertem w zakresie kultury organizacyjnej i zaangażowania pracowników, a także zarządza strategicznymi projektami badawczymi dla różnych sektorów i branż.
Jon Clifton to szanowany publicysta, który pisze na temat różnych aspektów badania opinii publicznej, kultury organizacyjnej, zaangażowania pracowników, przywództwa i innowacji.
Clifton podkreśla, że zaangażowanie pracowników i kultura organizacyjna są kluczem do sukcesu w biznesie. W swoich artykułach zachęca do przyjęcia podejścia opartego na danych w kierowaniu firmą, co może pomóc w zwiększeniu zaangażowania pracowników i poprawie wyników finansowych.
Clifton akcentuje również znaczenie przywództwa w biznesie i społeczeństwie: dobry lider powinien inspirować i motywować ludzi do działania, a także konsekwentnie realizować cele organizacji.
Publicystyka autorstwa Cliftona jest często cytowana przez media na całym świecie, a jego artykuły publikowane są w renomowanych magazynach i portalach branżowych.
Rozgłos przyniosła mu wydana w 2022 roku książka "Blind Spot: The Global Rise of Unhappiness and How Leaders Missed It", która jest bestsellerem Wall Street Journal.
Książka porusza temat globalnego wzrostu niezadowolenia i frustracji, którego liderzy biznesowi, politycy i inne autorytety nie zauważyli lub zlekceważyli.
Clifton argumentuje, że liderzy często ignorują emocje i potrzeby swoich pracowników, klientów i obywateli, co prowadzi do niezadowolenia i frustracji społeczeństwa. Autor przedstawia wiele dowodów na to, że większość ludzi na świecie odczuwa brak zaangażowania i sensu w swojej pracy, co wpływa negatywnie na ich zdrowie psychiczne i fizyczne oraz na wyniki finansowe firm.
Światowi liderzy nie zauważyli rosnącego pesymizmu i niezadowolenia wśród ludzi niemal w każdym zakątku globu. Każde państwo doświadcza rosnącej frustracji w społeczeństwie
Clifton zwraca uwagę, że liderzy często polegają na nieodpowiednich wskaźnikach sukcesu, takich jak zysk netto, zamiast brać pod uwagę również poziom zaangażowania pracowników, satysfakcja klientów czy wpływ na społeczeństwo.
Książka "Blind Spot: The Global Rise of Unhappiness and How Leaders Missed It" jest ważnym przesłaniem dla liderów, którzy chcą zrozumieć, jakie czynniki wpływają na zadowolenie i niezadowolenie społeczeństwa, jakie są konsekwencje ignorowania tych potrzeb, oraz jakie działania mogą podjąć, aby poprawić sytuację.
Clifton jest członkiem zarządu firm takich jak Gallup i Young Professionals in Foreign Policy. Zasiadał również w zarządach Meridian International, Streetwise Partners i International Business Advisory Board na University of Nebraska. Ukończył University of Michigan, gdzie zdobył tytuł magistra w dziedzinie międzynarodowych stosunków i dyplomacji. Następnie uzyskał stopień MBA na University of Nebraska-Lincoln. Jest wykładowcą w Instytucie Studiów nad Religią Uniwersytetu Baylor. Otrzymał także tytuł doktora honoris causa na Uniwersytecie Midland.
W dniach 10-11 maja Jon Clifton wystąpi podczas konferencji Impact’23 w Poznaniu.
Materiał partnera: Impact’23