'Traktujemy projekt 'Wyślij Wiadomość' jako tworzenie spuścizny dla przyszłych pokoleń. Chcemy umożliwić to jak największej liczbie osób. Jeśli komunikat wróci kiedyś na Ziemię, będzie on swego rodzaju łącznikiem miedzy nami, a naszymi następcami. W ten sposób chcemy podkreślić jak ważne dla naszej firmy jest podkreślenie tradycji i historycznej ciągłości' - mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. komunikacji w Grupie Żywiec S.A., partnera projektu.
Wszystkie zebrane wiadomości z projektu 'Wyślij Wiadomość' będą wysłane w przestrzeń kosmiczną 11 stycznia 2006 roku z radioteleskopu w Państwowym Ośrodku Kontroli i Testów Kosmicznych w Evpatorii na Krymie. Wiadomości będą przetworzone zgodnie z możliwościami kodowania przez urządzenia radioteleskopu. Przyjmą postać fali elektromagnetycznej, która zostanie wysłana w kierunku gwiazd z prędkością światła - 300 tys.km./sek. Wiadomość będzie składała się z dwóch części: krótkiej - naukowej i długiej - złożonej z tekstów uczestników projektu. Czas wysyłania danych będzie wynosił około 5 godzin.
'Projekt 'Wyślij Wiadomość' to doskonała okazja do popularyzacji osiągnięć polskiej astronomii poprzez zabawę. Mam nadzieję, że uczestniczenie w tego typu projekcie podniesie motywację do zdobycia większej wiedzy na temat astronomii. Marzenie o zdobyciu odległych zakątków kosmosu i chęci nawiązania kontaktu z innymi cywilizacjami towarzyszyło chyba każdemu z nas. Dzięki temu projektowi wiele osób ma szansę na zrealizowanie przynajmniej ich części.' - mówi ekspert merytoryczny projektu, prof. Edwin Wnuk, dyrektor Obserwatorium Astronomicznego UAM w Poznaniu.
Na podstawie analizy treści wysłanych wiadomości zostanie opracowany raport socjologiczny. Dzięki któremu będzie można się dowiedzieć, co jest najważniejsze dla polskiego społeczeństwa i co jego przedstawiciele chcieliby zostawić po sobie potomności. Dokument ten będzie spuścizną dla przyszłych pokoleń i skarbnicą wiedzy na temat wartości, celów i postaw ich przodków. Raport przygotuje dr Mirosław Pęczak, socjolog z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Partnerem projektu 'Wyślij Wiadomość' jest Grupa Żywiec S.A. Strona wyslijwiadomosc.pl została przygotowana przez agencję interaktywną Max Weber.
http://www.wyslijwiadomosc.pl