Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wzrost przychodów, ale i wzrost straty w Dialogu

0
Podziel się:

Przychody Telefonii Dialog z podstawowej działalności spółki wyniosły po pierwszych sześciu miesiącach tego roku 173 mln zł i mają tendencję rosnącą, jednak I półrocze spółka zakończyła stratą 155 mln zł.

'W drugim kwartale tego roku Dialog osiągnął nadwyżkę w przychodach w wysokości 7,5 mln zł w stosunku do założeń budżetowych' - powiedział w poniedziałek PAP Piotr Bielawski, rzecznik prasowy spółki.

Ponadto, 'począwszy od stycznia 2002 firma już w sposób trwały osiąga dodatni zysk operacyjny EBITDA. Po pierwszym kwartale wyniósł on 30 mln zł, a po półroczu ponad 53 mln zł, wobec planowanych 42,5 mln zł' - powiedział rzecznik firmy.

'To bardzo ważny parametr dla wszystkich instytucji finansowych, banków, potencjalnych inwestorów. Osiągnięcie tu poziomu dodatniego to pierwszy stopień dochodzenia do progu rentowności' - powiedziała w poniedziałek PAP Katarzyna Muszkat, prezes spółki.

Pierwsze półrocze 2002 Telefonia Dialog zakończyła jednak stratą netto w wysokości prawie 155 mln zł, wobec zaplanowanych 124 mln zł - poinformowała Muszkat.

'Spółka poniosła większą od zakładanej stratę, mimo że generalnie poprawia swoje wyniki operacyjne. Spowodowane jest to tym, że wyniki obciążone są elementami związanymi z opłatami koncesyjnymi, denominowanymi w euro. Zmiana kursu tej waluty sprawiła, że wyniki spółki zostały niekorzystnie obciążone dodatkowymi różnicami' - wyjaśniła.

Na działalności operacyjnej spółka po sześciu miesiącach tego roku odnotowała stratę w wys. 23 mln zł, mniej o 8,7 mln zł, niż zaplanowano w budżecie.

Piotr Bielawski poinformował, że Telefonia Dialog prowadzi gruntowną restrukturyzację kosztów, w wyniku czego w pierwszym kwartale osiagnęła oszczędności w wys. 6,5 mln zł w odniesieniu do kosztów założonych w budżecie. Tendencja ta została utrzymana w kolejnych trzech miesiącach i oszczędności w drugim kwartale, w stosunku do planu, wyniosły 6,6 mln zł.

Według Bielawskiego, jednym z najistotniejszych parametrów, wedle których ocenia się efektywność operatora telefonii stacjonarnej, jest liczba tzw. linii dzwoniących przypadających na jednego pracownika. Wskaźnik ten w Dialogu po pierwszym kwartale wyniósł 260, a po kolejnym kwartale wzrósł do 276 linii na jednego pracownika.

Według danych dostępnych na stronach międzynarodowych operatorów wskaźnik ten u France Telecom wynosi odpowiednio 232, a w Deutsche Telecom - 284.

Jak poinformował Dialog, w jego sieci dzwoni już 350 tysięcy linii, co, według tej spółki, czyni ją największym niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej w Polsce. Z usług firmy korzysta ponadto ponad 50 tys. interneutów.

wiadomości
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)