Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Normy środowiskowe dla pojazdów zatwierdzone. Auta będą mieć paszport

87
Podziel się:

Kraje członkowskie w Radzie Unii zaakceptowały rozporządzenie zaostrzające normy środowiskowe pojazdów. Norma Euro 7 zaostrzy limity cząstek stałych dla samochodów osobowych i dostawczych oraz spalin dla autobusów i ciężarówek.

Normy środowiskowe dla pojazdów zatwierdzone. Auta będą mieć paszport
Kraje członkowskie UE zaakceptowały nowe normy spalin Euro 7 (Adobe Stock, Tricky Shark)

Rada zatwierdziła w piątek stanowisko Parlamentu Europejskiego, co oznacza, że rozporządzenie zostało przyjęte. Wejdzie w życie 20 dni po opublikowaniu go w Dzienniku Urzędowym. Natomiast data, od której rozporządzenie będzie stosowane, będzie zależeć od rodzaju samochodu. Najdłużej - bo 60 miesięcy - upłynie do czasu wejścia w życie przepisów w przypadku nowych autobusów, samochodów ciężarowych i przyczep.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Euro w Polsce. Jest mocny argument. Ekspert nie ma wątpliwości

Rozporządzenie utrzymuje warunki testów i pułapy emisji obecnie obowiązującej normy Euro 6 dla samochodów osobowych i dostawczych, ustalając jednocześnie bardziej rygorystyczne limity cząstek stałych w spalinach. Ustanowiono również bardziej rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin z autobusów i ciężarówek, a także szczegółowe limity dotyczące cząstek stałych hamulców. Wprowadzono także minimalne standardy wydajności dotyczące trwałości akumulatorów w pojazdach elektrycznych i hybrydowych.

Normy emisji CO2 przewiduje 100 proc. redukcji do 2035 r.

Rozporządzenie wprowadzi też paszport środowiskowy dla każdego pojazdu. Będzie zawierać informacje na temat efektywności środowiskowej w momencie rejestracji samochodu takie jak limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO2, zużycie paliwa i energii elektrycznej, zasięg elektryczny, trwałość akumulatora.

Tymczasem przyjęte w zeszłym roku rozporządzenie wprowadzające normy emisji CO2 przewiduje 100 proc. redukcji do 2035 r. zarówno dla samochodów osobowych, jak i dla samochodów dostawczych. To oznacza, że na rynek będą mogły trafiać jedynie pojazdy bezemisyjne w tych kategoriach (a więc także z silnikami spalinowymi, ale na wodór czy paliwa syntetyczne, natomiast zarejestrowane auta na benzynę i diesel będą mogły być odsprzedawane).

Inne pojazdy spalinowe takie jak ciężarówki i autobusy nadal będą trafiać na rynek po tej dacie - to je obejmą nowe normy. Przepisy Euro 7 uregulują też emisje z samochodów osobowych i dostawczych do 2035 r., a inne przepisy tego rozporządzenia (np. dotyczące hamulców, opon i trwałości akumulatorów) będą stosowane do nowych, bardziej ekologicznych samochodów osobowych i dostawczych także po 2035 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(87)
Benzyniak
miesiąc temu
Diesle i benzynuaki moga byc odsprzedawane… pytam komu😂
zcx
miesiąc temu
Należy powtócić nie wyżej jak do normy Euro2
Max
miesiąc temu
Ale drzewa dalej masowo wycinają, rzeki trują a zwierzęta zabijają. Ciekawe że stary Mercedes diesel z 1985 z prostym katalizatorem spełnia normę Euro 6
olo
miesiąc temu
nadchodzi krokami milowymi dzień rozpadu eurokołchozu .
MYŚLwyprzedza...
miesiąc temu
Auta bedą coraz droższe, niedostepne dla wiekszości... Tak nas brukselka pochodzi, by wprowadzić popierana m.in. przez trzaskowskiego - C40... i inne bzdury NIEDOTYCZACE ELIT, gdzie każdy wazniaczek na SZCZYT KLIMATYCZNY przybywa własnym samolotem i limuzyną (nie, nie we wspólnym autobusie....) DALEJ GŁOSUJCIE NA TUSKOWCÓW.... buahahahha
...
Następna strona