Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Nowa ekspresówka. Jest decyzja ws. prawie 100 km wygodnej drogi

105
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargu na budowę sześciu odcinków nowej drogi ekspresowej S10, która powstanie między Szczecinem a Piłą. W ramach inwestycji powstaną ponad 93 kilometry wygodnej trasy.

Nowa ekspresówka. Jest decyzja ws. prawie 100 km wygodnej drogi
Wizualizacja fragmentu S10 pomiędzy Mirosławcem a Wałczem (GDDKiA)

Szczeciński oddział GDDKiA poinformował w środę, że w pięciu z sześciu rozstrzygniętych przetargach wygrała firma Budimex. Ma ona zaprojektować i zbudować odcinki: Stargard – Suchań (o długości 13,8 km), Cybowo – Łowicz Wałecki (16,6 km), Łowicz Wałecki – Piecnik (14,9 km), Piecnik – Wałcz (16 km) i Wałcz – Piła (13 km). Firma zaoferowała, że wykona te odcinki za łączną kwotę 2,33 mld zł.

W szóstym z rozstrzygniętych przetargów wybrane zostało konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, które za 667,52 mln zł ma zaprojektować i zbudować liczący 19,6 km odcinek Suchań – Recz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Zbudują prawie 100 km ekspresówki

W sumie w ramach tych sześciu odcinków powstanie 93,9 km nowej drogi ekspresowej. Teraz wybrane przez GDDKiA oferty trafią do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Jeśli dokumentacja dostanie zielone światło i nie będzie odwołań, będzie można podpisywać umowy.

Jeśli chodzi o fragment S10 między Szczecinem a Piłą, to do rozstrzygnięcia pozostają przetargi na dwa odcinki: Szczecin Kijewo – Zdunowo (4,4 km) i Recz – Cybowo (15,2 km). GDDKiA podaje, że oferty są w trakcie sprawdzania i weryfikacji, a wyboru dokona na przełomie marca i kwietnia.

Drogowcy tłumaczą, że wykonawcy wszystkich ośmiu odcinków będą mieli 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej). Zakładają, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.

"Zgodnie z powyższymi terminami budowa w terenie powinna rozpocząć się w 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r." - czytamy w środowym komunikacie GDDKiA.

S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych, a także między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.

Nowa ekspresówka połączy Warszawę i Szczecin

Droga S10 będzie miała około 410 km długości i połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(105)
Dezerter
2 miesiące temu
Płock czeka na S10.
Eve
2 miesiące temu
Bardzo potrzebna jest nowa S-10 W-wa -Szczecin przez Toruń !
Matka Polka
2 miesiące temu
Połączyć Pomorze Środkowe( Słupsk, Koszalin ) z resztą Polski. Najlepiej trasą z Bydgoszczy, Torunia) nie wszystko na Gdańsk.
Marcin
2 miesiące temu
Skoro tak dużo osób wyjeżdżą na zachód to proszę spojrzeć na ich autostrady A dokładniej którędy przebiegają. Nie mówię to o jakości ich wykonania bo nam bardzo daleko do tego ale tam się nikt nie odzywał i nie protestował, że trzeba wyciąć las pod budowę autostrady! Życie ludzkie jest dobrem najważniejszym i koniec. Eski i autostrady są jednymi z bezpieczniejszych jezdni, tylko trzeba mieć trochę wyobraźni a nie jak się jeden z drugim wiochmen z Wawy i Gd wyrwie furą z dwójką dzieci i grzeje 200km,/h a późnij płacz i lament rodziny bo nie ma co zbierać. Jeżdżę często A1 i widzę co się dzieje. Większość kierowców nie potrafi jeździć eskami i autostradami...nie jesteśmy tego nauczeni bo ....bo ich nie mieliśmy. Zastanawia mnie jeszcze fakt budowy aż 20 przejść dla zwierząt na odcinku 100km tj. co 5km.
ROM bom
2 miesiące temu
Jak to jest, że przy nowym rządzie znowu buduje się na linii wschód zachód, czyli Niemcy Rosja, a korzystniejsze dla nas północ południe idzie do zamrażarki? Poprzedni gabinet mocno promował S11 i należało ją ukończyć w pierwszej kolejności! Znowu łeb podnosi nielogiczny Warszawocentryzm i generalnie zamordyzm słoików z Wilanowa🤣
...
Następna strona