Po ponad 20 godzinach negocjacji, które trwały od poniedziałku VW poinformował o osiągnięciu porozumienia z firmami CarTrim i ES Automobilguss. Koncern motoryzacyjny podkreślił, że w jego ramach kooperanci zgodzili się wznowić dostawy podzespołów, dzięki czemu fabryki będą mogły stopniowo wznawiać produkcję.
Informację o porozumieniu potwierdzili kooperanci VW. Nie podano jednak więcej szczegółów.
Spór z kooperantami doprowadził do wstrzymania produkcji w sześciu placówkach produkcyjnych - macierzystych zakładach Volkswagena w Wolfsburgu, a także w jego fabrykach w Emden, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku.
Dzień wcześnie VW informował, że okres występowania problemów produkcyjnych będzie zróżnicowany - w wytwarzającej Passaty fabryce w Emden rozpoczął się jeszcze 18 sierpnia, a w zakładach produkcji silników w Salzgitter potrwa do 30 sierpnia.
Jak wyliczano, w związku z problemami wynikającymi ze sporu ucierpią nie tylko produkcja modeli Golf i Passat, ale także wytwarzanie silników, skrzyń biegów, instalacji wydechowych i elementów z tworzyw sztucznych. Efekty tego odczuje łącznie 27,7 tys. pracowników - około 10 tys. w Wolfsburgu, 7,5 tys. w Emden, 6 tys. w Zwickau, 1500 w Kassel, 1400 w Salzgitter i 1300 w Brunszwiku.
Firma ES Automobilguss dostarcza VW części do skrzyń biegów, a powiązana z nią majątkowo spółka CarTrim pokrycia siedzeń. Obie twierdziły, że koncern bezpodstawnie i bez wymaganego okresu wypowiedzenia zerwał z nimi współpracę nie oferując żadnej ugody finansowej.