Komisja Europejska postanowiła ukrócić stosowanie reklam wprowadzających w błąd i zakazać stosowania agresywnych praktyk sprzedaży.
Komisja opracowała tak zwaną ,,czarną listę zachowań reklamodawców". Znalazły się na niej między innymi: reklamy-przynęty zachęcające do kupowania po bardzo niskiej cenie mimo niewystarczających zapasów oferowanego towaru; fałszywe ,,darmowe" oferty stwarzające wrażenie, że konsument nie ponosi żadnych kosztów; a także wykorzystywanie wpływu dzieci na rodziców w celu sprzedania określonego towaru.
Na czarnej liście umieszczono również reklamy fałszywie informujące o właściwościach leczniczych lub uzdrowicielskich danego produktu.
Zdaniem Komisji należy również zwalczać wszelkie praktyki promocyjne, sugerujące fałszywie, że klient wygrał jakiś towar pod warunkiem zakupu innego. Autorzy podkreślają, że klient ma prawo bezwzględnie egzekwować zapis, informujący o towarze lub usłudze, świadczonej za darmo.
Nowe unijne przepisy już obowiązują. Członkowie Komisji mają nadzieję, że ochronią choć część konsumentów w okresie świątecznej gorączki zakupów.