Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Za dużo reklam w telewizji

2
Podziel się:

Polskie stacje telewizyjne łamią unijne limity emisji reklam. Komisja Europejska żąda wyjaśnień.

Za dużo reklam w telewizji
(PAP/Artur Reszko)

Komisja Europejska uważa, że w polskiej telewizji jest za dużo reklam i zażądała od Warszawy wyjaśnień w tej sprawie - pisze "Gazeta Wyborcza".

Prawo dopuszcza nie więcej niż 12 minut reklam na godzinę programu telewizyjnego. Z badań Komisji wynika jednak, że TVP 1, Polsat, TVN oraz TV4 łamią ten limit. Wszystko dlatego, że unijni urzędnicy uznali za reklamę także tak zwane plansze sponsorskie,które według polskiego prawa nie są zaliczane do czasu reklamowego - pisze "Gazeta".

Taka sytuacja, zdaniem ekspertów, może doprowadzić do zmian na rynku reklam w telewizji. Telewizje, kóre zostaną zmuszone do ograniczenia ilości reklam, będą musiały podnieść ceny za udostępnianie czasu antenowego. Może to doprowadzić do ucieczki reklamodawców do tańszych mediów takich jak radio.

Podobny problem mają telewizje w Hiszpanii - Komisja Europejska wszczęła wobec tego kraju postępowanie dyscyplinujące. W kolejce są też Włochy.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
styl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Observer
4 lata temu
Powinien być przede wszystkim zakaz przerywania reklamami programów i filmów. Wprowadzić czas reklamowy. To co robi np. TVN kiedy np. w teleturnieju Milionerzy reklamy zajmują 3/4 programu -0 to karygodne.
Kocham PiS i ...
3 lata temu
Telewizja to ściek reklamowy, od lat nie oglądamy a reklam coraz więcej
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Kocham PiS i ...
3 lata temu
Telewizja to ściek reklamowy, od lat nie oglądamy a reklam coraz więcej
Observer
4 lata temu
Powinien być przede wszystkim zakaz przerywania reklamami programów i filmów. Wprowadzić czas reklamowy. To co robi np. TVN kiedy np. w teleturnieju Milionerzy reklamy zajmują 3/4 programu -0 to karygodne.