- Inwestycja jest zakończona. Zapraszamy do korzystania - poinformowała rzeczniczka marszałka województwa lubelskiego Beata Górka.
Planowana na sobotę uroczystość towarzysząca oddaniu mostu do użytku została odwołana. - W związku z tym, że oddanie do użytku mostu jest przez wiele osób wykorzystywane do zbijania kapitału politycznego i pozyskiwania poparcia w nadchodzących wyborach parlamentarnych, marszałek województwa lubelskiego Sławomir Sosnowski zdecydował o przesunięciu tego wydarzenia na inny termin - podała Górka. Jak dodała, wikłanie tak ważnej i wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji w konteksty polityczne marszałek uważa za głęboko niewłaściwe.
Nowy most przez Wisłę w Kamieniu ma ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości, ma dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Jego budowa kosztowała prawie 210 mln zł, z czego 125 mln zł stanowi dotacja unijna z programu Rozwój Polski Wschodniej. Pozostałe koszty sfinansował samorząd Lubelszczyzny i województwa mazowieckiego.
Most w Kamieniu, wraz ze zmodernizowaną drogą wojewódzką 747 ułatwi komunikację Lubelszczyzny z centralną, południową i zachodnią Polską; ma też usprawnić dojazd z centrum kraju do przejść granicznych z Ukrainą w Lubelskiem.
Droga nr 747 łączy trasy krajowe nr 19 w woj. lubelskim i nr 9 w woj. mazowieckim. Dotychczas samochody jeżdżące tą drogą mogły przedostać się na drugi brzeg Wisły tylko przeprawą promową. Najbliższe mosty przez tę rzekę - w Annopolu i w Puławach, dzieli 75 km. Był to dotychczas najdłuższy odcinek Wisły, na którym nie było mostu.
Droga wojewódzka nr 747 na odcinku z Kamienia do Konopnicy pod Lublinem także została zmodernizowana. Przebudowano przeszło 46 km trasy, z czego ponad 24 km biegnie teraz nowym śladem. Na drodze powstały trzy obwodnice miast: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego. Powstało 24 km nowych chodników, ponad 20 km tras rowerowych, 46 zatok autobusowych. Koszty prac wyniosły przeszło 320 mln zł, z czego 248 mln zł to dofinansowanie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Droga wojewódzka 747, przy węźle w Konopnicy, ma być połączona z budowaną obecnie zachodnią obwodnicą Lublina, która powstaje w ciągu drogi ekspresowej nr 19. Po połączeniu z oddaną już do użytku obwodnicą północno-wschodnią będzie możliwe wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Lublina i skomunikowanie z obwodnicy dróg ekspresowych: S17 (Warszawa - Lublin - Zamość - granica z Ukrainą), S19 (Rzeszów - Lublin - Białystok) i S12 (Radom - Lublin - Chełm - granica z Ukrainą).