Przedmiotem transakcji są dwie spółki należące do koncernu RAG - firma RHB zajmująca się transportem towarów koleją i barkami oraz DAP Barging (zarejestrowana w Holandii) zajmująca się obsługą, spedycją i przewozem towarów przeładowywanych w portach krajów Beneluksu.
Według "FTD", w liście intencyjnym PKP Cargo zobowiązała się do przedłożenia do następnego piątku zmodyfikowanej propozycji do umowy kupna.
Nowa tura negocjacji ma odbyć się w drugiej połowie stycznia. Celem rozmów jest podpisanie umowy w końcu stycznia 2005 roku.
Ze starań o przejęcie transportu kolejowego RAG nie rezygnują jednak niemieckie koleje Deutsche Bahn i podejmą one "drugą próbę" - napisano w FTD. Pierwsza próba podjęta wiosną nie przyniosła rezultatu.
Koleje państwowe krajów sąsiednich respektowały dotychczas prawa Deutsche Bahn do terytorium Niemiec. "PKP byłaby pierwszą (firmą z krajów sąsiednich), która naruszyłaby to niepisane prawo" - ocenia gazeta.