Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Polskie pociągi. Wielki dziwny sukces

0
Podziel się:

Spółki kolejowe wydają setki miliardy na nowy tabor i dlatego podróżujemy wygodniej niż jeszcze kilka lat temu. Kwitną przy tym producenci w branży. Paradoksalnie pomaga w tym porażka w modernizacji torów - informuje "Gazeta Wyborcza".

Polskie pociągi. Wielki dziwny sukces
(mat. producenta)

Polak koleją jeździ coraz wygodniej. Wymieniany w ostatnich latach tabor kosztuje miliardy, ale korzystają z tego nie tylko pasażerowie, ale i nasz przemysł. Inwestycje w lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne czy nowe wagony sprawiają, że rozkwita u nas branża kolejowa. Co ciekawe duża w tym zasługa... powolnej modernizacji torów.

Jak pisze "Gazeta Wyborcza", w ostatnich latach dzięki unijnemu dofinansowaniu na tory wjechały setki nowych pociągów i tramwajów. Korzystają z tego takie firmy jak Pesa czy Newag. Ta pierwsza stworzyła też pierwszy polską konstrukcję mogący aspirować do pociągu dużych prędkości.

Paradoksalnie jakość poprawiła się z powodu porażek w modernizacjach linii kolejowych w unijnej perspektywie finansowej 2007-13. Zarządca infrastruktury PKP - Polskie Linie Kolejowe - oddał przewoźnikom część pieniędzy, które mógłby stracić, bo miał opóźnienia w inwestycjach.

Ostatecznie wydał 13,4 mld zł z planowanych ok. 20 mld zł, a niektóre modernizacje zostały przełożone na perspektywę 2014-22.

Zobacz także: Jak szybko jeździ kolej w Polsce? Wolniej niż przed wojną. Zobacz szczegóły w programie Statistica.
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)