Prezes Siezieniwski przypomniał, że w większości krajów Unii Europejskiej media publiczne mają na rynku wiodącą pozycję, co jest wynikiem odpowiednich regulacji prawnych i stworzenia im właściwych warunków do funkcjonowania.
Sytuacja mediów publicznych po wejściu Polski do Unii Europejskiej będzie jednym z tematów rozpoczynającej się dzisiaj w Krakowie konferencji "Media w Europie". Andrzej Siezieniewski zaznaczył, że to spotkanie będzie również bardzo przydatne w dyskusji o roli mediów lokalnych.
Prezes Polskiego Radia podkreślił, że gdy mówi się o pozycji radia publicznego, w dużej mierze dotyczy to rozgłośni regionalnych, a tym - jak zaznaczył - środki pochodzące z abonamentu nie wystarczają na realizację stawianych przed nimi zadań. W takiej sytuacji - powiedział Andrzej Sieziewski - trzeba albo komercjalizować te media, albo pomyśleć jak je finansować, aby mogły wypełniać swoją rolę wobec społeczeństwa.
Andrzej Siezieniewski powiedział, że na krakowskiej konferencji będzie również mowa o zacieśnieniu współpracy z publiczną telewizją. Prezes Polskiego Radia zaznaczył, że w ostatnich miesiącach współpraca ta bardzo się rozwinęła. Andrzej Sieziewski powiedział, że Polskie Radio będzie na przykład wraz z TVP współorganizatorem jubieluszowego 40-ego Festiwalu Piosenki w Opolu.
Prezes Polskiego Radia zaznaczył jednak, że zacieśnienie współpracy z telewizją w żadnej mierze nie oznacza połączenia tych dwóch instytucji.