EuroRating obniżył perspektywę wiarygodności kredytowej Orange Polska do negatywnej. Wszystko przez inwestycje w częstotliwości dla internetu komórkowego LTE.
EuroRating obniżył perspektywę ratingu Orange Polska do negatywnej ze stabilnej, ale utrzymał wskazanie na poziomie BBB-, podała agencja. Perspektywa oceny ratingowej Orange Polska została obniżona głównie ze względu na spodziewany przez EuroRating wzrost zadłużenia spółki, jaki nastąpi w związku z płatnością za wylicytowane w aukcji UKE za kwotę 3,15 mld zł częstotliwości LTE.
"Agencja pozytywnie ocenia fakt, że spółka zapewniła już sobie finansowanie tej transakcji w postaci długoterminowej pożyczki zaciągniętej w ramach Grupy Orange, jednak samo dokonanie tak dużej inwestycji finansowanej w większości kapitałem obcym przyczyni się do istotnego wzrostu wskaźników zadłużenia i tym samym wpłynie na pogorszenie profilu ryzyka kredytowego spółki" - czytamy w komunikacie.
Do czynników negatywnych EuroRating zalicza także kontynuację spadku przychodów ze sprzedaży, co przy jednoczesnej postępującym spadku osiąganych marż skutkuje systematycznym obniżaniem się wpływów z działalności operacyjnej i osłabia zdolność spółki do finansowania relatywnie wysokich nakładów inwestycyjnych oraz wypłat dywidend dla akcjonariuszy.
"Agencja do czynników ryzyka zalicza również utrzymujące się od dłuższego czasu na niskich poziomach wskaźniki płynności finansowej spółki. EuroRating zakłada jednak, że telekomunikacyjna spółka może liczyć na bieżące wsparcie finansowe ze strony strategicznego inwestora - Grupy Orange" - czytamy dalej.
Negatywna perspektywa ratingu oznacza, iż według obecnych ocen agencji, prawdopodobieństwo obniżenia ratingu nadanego Orange Polska w horyzoncie kolejnych 12 miesięcy jest większe niż jeden do trzech.
Giełda praktycznie nie zareagowała na te informacje. Kurs Orange zachowuje się nawet dobrze, bo pozostaje bez zmian w porównaniu z 0,5-procentowym spadkiem akcji dużych spółek.
Notowania dzienne akcji Orange Polska
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).
Zobacz również: Za 5 lat rozwiązania chmurowe będą tak powszechne jak internet?