Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rover do końca roku powinien objąć 20-25 proc. NSC

0
Podziel się:

Rover powinien objąć do końca roku 20-25 proc. udziałów w podwyższonym kapitale New Small Company, aby powstanie tej spółki zostało zaakceptowane przez banki

- poinformował we wtorek wiceminister gospodarki Maciej Leśny.

'Banki zgodzą się na powstanie New Small Company, jeśli do końca roku wejdzie do niej Rover. Po podwyższeniu kapitału w nowej spółce Rover ma objąć 20-25 proc. udziałów' - powiedział dziennikarzom Leśny.

NSC ma powstać na bazie części majątku Daewoo-FSO i uchronić żerańską fabrykę przed upadłością.

Według wcześniejszych informacji, początkowo w New Small Company (NSC) polskie banki-wierzyciele mają objąć 34,4 proc. udziałów, Skarb Państwa 28 proc., koreańscy wierzyciele 11,2 proc., a Daewoo Motor 26,4 proc. Do NSC ma wejść majątek o wartości 1,3 mld zł.

Udziały w NSC mają być podzielone między wierzycieli w zamian za częściową lub całkowitą redukcję zadłużenia Daewoo-FSO.

Brytyjski MG Rover negocjuje obecnie wejście do NSC.

Pod koniec października WZA Daewoo-FSO Motor SA zgodziło się warunkowo na podwyższenie kapitału akcyjnego o 1,6 mld zł przez emisję nowych akcji dla Daewoo Motor oraz na zbycie m.in. nieruchomości fabrycznych spółki, co faktycznie oznacza zgodę na wniesienie części majątku produkcyjnego do NSC.

Aby uchwały WZA Daewoo-FSO weszły w życie, konieczne jest m.in. uzgodnienie przez Skarb Państwa, Daewoo Motor, polskie i koreańskie banki-wierzycieli Daewoo-FSO ostatecznego porozumienia w kwestiach: utworzenia NSC, udziału wierzycieli w tej spółce oraz jej inwestora branżowego. Niezbędne będzie też otrzymanie wymaganych zgód od sądu w Korei oraz rady wierzycieli Daewoo Motor.

Według Leśnego strona koreańska powinna wkrótce zgodzić się na powołanie NSC.

'Prowadzimy z nimi intensywne negocjacje, a właściwie czekamy na zgodę. Myślę, że nie powinno to już długo potrwać' - powiedział we wtorek Leśny.

Dodał, że Rover obejrzał już zakłady kooperacyjne Daewoo-FSO, i że 90 proc. części do samochodów, które będą produkowane przez NSC, ma pochodzić z Polski.

Zadłużenie krótkoterminowe Daewoo-FSO na koniec 2001 roku wyniosło 2,9 mld zł, a długoterminowe 1,9 mld zł. Strata netto Daewoo-FSO spadła w 2001 roku do 1,088 mld zł, z 2,028 mld zł w 2000 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)