Blisko 11 mld złotych wyniesie wartość polskiego rynku mediów i rozrywki w 2020 roku - wynika z raportu firmy doradczej PwC. Do tego czasu wydatki na reklamę w internecie powinny się zrównać w naszym kraju z wydatkami na reklamę w telewizji. W Wielkiej Brytanii stało się to już 5 lat temu, natomiast w skali całego świata staje się to w tym roku.
Polski rynek reklamy ma swoją specyfikę - wyjaśnia Paweł Wesołowski z PwC. - Telewizja trzyma się u nas cały czas bardzo mocno, jest szeroka oferta - blisko 150 kanałów polskojęzycznych i dlatego rynek reklamy telewizyjnej ma się dobrze, do tej pory jest większy niż rynek reklamy internetowej - podkreślił.
Z raportu wynika poza tym, że w kolejnych latach można się spodziewać wzrostu liczby reklam radiowych. - Będzie to wzrost, ale na pewno nie w takim tempie jak w mediach elektronicznych - powiedział Wesołowski.
Dodał, że Polacy stosunkowo chętnie wydają pieniądze na dostęp do cyfrowych publikacji gazetowych. Dlatego można się spodziewać, że ten trend będzie przybierał na sile.
Raport PwC na temat rynku mediów i rozrywki jest przygotowywany co roku, dotyczy 54 krajów.