- Kwiecień przyniósł poprawę nastrojów konsumenckich - wynika z badań Pentora.
_ - Po dwóch miesiącach gwałtownych spadków odczyty wszystkich naszych indeksów sa korzystniejsze, aniżeli przed miesiącem. Pozostają jednak w strefie wartości ujemnych, co oznacza utrzymującą się i wciąż dość znaczną przewagę pesymistów nad optymistami _ - napisano w komentarzu do wyników badań.
W porównaniu z marcem liczba pesymistów zmalała o 8 pkt proc. (z 43 do 35 proc.), przybyło natomiast ambiwalentnych sceptyków (wzrost z 38 do 44 proc.) i nieco optymistów (21 wobec 19 proc.).
ZOBACZ TAKŻE:
Z badań wynika, że nadal lepiej postrzegana jest obecna i przyszła kondycja finansowa gospodarstw domowych, aniżeli gospodarki polskiej w skali makro.
_ - Przedświąteczna poprawa klimatu konsumenckiego wynika głównie z mniej pesymistycznych oczekiwań rozwoju sytuacji finansowej rodzin i perspektyw stanu gospodarki w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Poprawie nastrojów konsumenckich towarzyszy poprawa wizerunku naszej krajowej waluty i dalsze pogorszenie społecznych odczuć wobec wszystkich kluczowych ośrodków władzy _ - napisano.
WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW PENTORA:
PESK * - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju. -30,9 pkt *- +11,1 pkt w porównianiu z marcem
*OGD *- wskaźnik kondycji finansowej gospodarstw domowych-12,3 pkt *- +8,8 *pkt w porównianiu z marcem
*PENKON *-wskaźnik klimatu konsumenckiego. -21,6 pkt *- +10 *pkt w porównianiu z marcem
| Badanie zrealizowane zostało w dniach 3-7 kwietnia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości próby wynosi +/-3,1 proc., przy wiarygodności oszacowania równej 95 proc. |
| --- |