Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wzrasta wskaźnik nastrojów konsumenckich

0
Podziel się:

Wskaźnik nastrojów konsumenckich w ubiegłym tygodniu wzrósł do -12,3 pkt z -14,0 pkt - podał instytut Homo Homini.

Wzrasta wskaźnik nastrojów konsumenckich
(billyfoto/iStockphoto)

Wskaźnik nastrojów konsumenckich w ubiegłym tygodniu wzrósł do -12,3 pkt z -14,0 pkt - podał instytut Homo Homini.

_ Drugi tydzień z rzędu rosną nastroje polskich konsumentów. Dalszej poprawie uległy ocena sytuacji gospodarczej w Polsce (zmiana +3 pkt), a także klimatu zakupowego (+2 pkt.). Bez zmian pozostała ocena własnej sytuacji finansowej badanych. Należy jednak zauważyć, że zarówno ocena klimatu zakupowego (-20 pkt.) oraz ocena sytuacji gospodarczej (-19 pkt.) kraju pozostaje negatywna _ - napisano w raporcie.

_ Niepokoje inwestorów widoczne na rynkach finansowych, także piątkowe osłabienie złotego, załamanie na warszawskiej giełdzie papierów w piątek nie wpłynęły na zmianę nastawiania polskich konsumentów. Należy jednak założyć, że nastroje konsumentów wciąż pozostaną wyjątkowo wrażliwe na zmiany sytuacji w Polsce, szczególnie te, które mogą wpłynąć na sytuację finansową konsumentów. W tym kontekście tocząca się kampania wyborcza jest elementem stabilizującym nastroje konsumenckie, ponieważ rządzący będą w tym okresie unikać komunikowania decyzji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na nastroje wyborców _ - dodano.

Instytut Badania Opinii _ Homo Homini _ 30 lipca 2011 r. rozpoczął badanie konsumenckiego wskaźnika oceny sytuacji gospodarczej (wskaźnik nastroju konsumentów) opartego na analogicznym badaniu realizowanym w Stanach Zjednoczonych od 1985 roku pod nazwą Consumer Comfort Index.

Badania nastrojów w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/24/t92696.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/konsumenci;znowu;w;lepszych;nastrojach,215,0,820695.html) Konsumenci znowu w lepszych nastrojach Nadal jednak 40 proc. z nas obawia się jej pogorszenia, podczas gdy jedynie 12 proc. wierzy w poprawę.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/165/t100773.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/lepsze;nastroje;ale;pesymisci;przewazaja,110,0,785774.html) Lepsze nastroje, ale pesymiści przeważają Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 3,12 pkt do poziomu 86,70 pkt w lutym.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/98/t26722.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/nastroje;konsumentow;wreszcie;w;gore,23,0,729623.html) Nastroje konsumentów wreszcie w górę W listopadzie indeks poprawił się po trzech kolejnych spadkach, a jego wartość wyniosła minus 10,0 pkt - podał Pentor.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)