Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów mają nadzieję, że żałoba narodowa nie doprowadzi do sporów pomiędzy organizatorami wydarzeń artystycznych a konsumentami.
Po katastrofie prezydenckiego samolotu marszałek Sejmu ogłosił żałobę, w związku z którą zostały odwołane imprezy masowe. W tej sytuacji osoby, które wcześniej kupiły bilety wstępu, mogą się domagać zwrotu kosztów. Rzecznik prasowy UOKiKu Małgorzata Cieloch podkreśla, że mamy do czynienia z sytuacją bardzo delikatną:
Z punktu widzenia prawa ani organizatorzy imprez, które się nie odbyły, ani klienci nie ponoszą winy za to, że zaplanowane wydarzenia się nie odbyły, więc strony powinny zwrócić sobie koszty:
Małgorzata Cieloch zwraca uwagę, że życie społeczne nie jest regulowane wyłącznie przez prawo stanowione, a sytuacja w jakiej się znaleźliśmy wymaga znacznie więcej wzajemnego zrozumienia, niż ma to miejsce na co dzień.