Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Computerworld: polski rynek IT w 2008 r. warty 27,5 mld zł

0
Podziel się:

Wartość polskiego rynku IT w 2008 r. wyniosła prawie 27,5 mld zł. To o 0,2
proc. więcej niż w 2007 r. - wynika z raportu magazynu Computerworld.

Wartość polskiego rynku IT w 2008 r. wyniosła prawie 27,5 mld zł. To o 0,2 proc. więcej niż w 2007 r. - wynika z raportu magazynu Computerworld.

Zdaniem ekspertów, w 2007 r. wartość rynku wyniosła 27,4 mld zł. W przeliczeniu na walutę amerykańską (licząc po średnim kursie dolara w NBP w roku 2007 i 2008) w 2008 r. rynek IT urósł o 15 proc. - z 9,9 mld dol. w 2007 r. do 11,4 mld dol. Dla porównania, w 1998 r. wartość rynku oceniana była na 2,1 mld dol.

Wzrost przychodów w 2008 r. osiągnęło 224 na 288 firm, które odpowiedziały na ankietę Computerworld. Największe wzrosty odnotował NetLine Group (440 proc.) i Consortia (316 proc.), a spadki Optimus (o 52 proc.) i polski oddział Sun Microsystems (o 44 proc.).

Z ankiet wynika, że firmy pesymistycznie podchodzą do roku obecnego. Jedynie 14 proc. ocenia koniunkturę jako lepszą od ubiegłorocznej. Zdecydowana większość - ponad 63 proc. - uważa, że będzie ona nieco lub dużo gorsza. Tymczasem 2008 r. za dobry lub bardzo dobry uznało aż 68 proc. firm.

Według raportu, największą firmą IT w Polsce jest HP Polska, która w ubiegłym roku osiągnęła przychody w wysokości prawie 2,8 mld dol. Na drugim miejscu znalazła się firma ABC Data (ponad 2,7 mld dol.), a na trzecim Action (ponad 2,2 mld dol.).

Średnia prognoza wzrostu przychodów ankietowanych firm w tym roku to ok. 15,7 proc., podczas gdy przed rokiem było to 29 proc. i w podobnym tempie rosły ich realne przychody - wynika z raportu.

Sprzedaż komputerów stacjonarnych oceniono na 1,59 mln sztuk (w 2007 r. 1,75 mln), a notebooków na 2,11 mln sztuk (w 2007 r. 1,46 mln). Z kolei prognozy dot. 2009 r. to 1,07 mln sztuk sprzedanych komputerów stacjonarnych i 1,72 mln notebooków. (PAP)

luo/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)