Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rodziny ofiar oburzone raportem o katastrofie Airbusa

0
Podziel się:

Wycofano z niego niekorzystną dla Airbusa rekomendację.

Rodziny ofiar oburzone raportem o katastrofie Airbusa
(abdallahh/CC/Flickr)

Wycofano z stamtąd niekorzystną dla Airbusa rekomendację. Według reprezentantów pokrzywdzonych badania techniczne są dla koncernu dyskredytujące.

Airbus lecący 1 czerwca 2009 r. z Rio de Janeiro do Paryża uległ katastrofie krótko po wejściu w strefę turbulencji towarzyszącej frontowi atmosferycznemu. W ciągu niecałych trzech minut - jak pisze AFP - maszyna spadła z wysokości 11,5 tys. metrów do oceanu, a wszystkich 228 pasażerów i członków załogi poniosło śmierć. Uznano, że czynnikiem inicjującym tragedię mogły być błędne wskazania zatkanych lodem ciśnieniowych mierników prędkości (tzw. rurek Pitota).

Według Stowarzyszenia Wzajemnej Pomocy i Solidarności AF447, reprezentującego rodziny ofiar, badania techniczne przeprowadzone przez Biuro Badań i Analiz (BEA) są _ definitywnie dyskredytujące _.

_ - Ten smutny epizod definitywnie dyskredytuje dochodzenie techniczne _ i _ tworzy bezprecedensowy kryzys zaufania wobec władz prowadzących dochodzenie _ - oświadczył Robert Soulas, prezes stowarzyszenia.

_ - Pośpiech, z jakim władze i urzędnicy oskarżyli pilotów, bez wcześniejszego zastanowienia się, wzbudził nasze podejrzenia _ - dodał. _ - Teraz mamy potwierdzenie, że oświadczenia wydane przez władze BEA były nie tylko przedwczesne, ale pozbawione obiektywizmu, tendencyjne i bardzo nastawione na obronę Airbusa _.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/119/t138615.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/po;dwoch;latach;maja;druga;czarna;skrzynke;airbusa,46,0,822318.html) Przeczytaj, jak długo trwało rozwiązywanie zagadki katastrofy francuskiego Airbusa
Związek zawodowy pilotów SNPL zażądał wyjaśnienia ustaleń, które _ poważnie zachwiały _ zaufaniem do BEA.

Do czasu wprowadzenia _ innych istotnych zmian _ w raporcie związek zażądał od swojego przedstawiciela w komisji badającej przyczyny katastrofy zawieszenia udziału w pracach tego ciała.

Francuski minister transportu Thierry Mariani, zapytany przez agencję AFP, zapewnił, że _ nigdy dotąd nie było tak przejrzystego dochodzenia _. Podkreślił, że BEA _ pracuje pod nadzorem ministerstwa _, a obie instytucje łączą _ relacje administracyjne i budżetowe, ale nie hierarchiczne _. Opublikowany w piątek raport BEA mówi o serii błędów pilotów Airbusa A330 francuskich linii lotniczych.

Według dzienników _ Les Echos _ i _ La Tribune _, z dokumentu usunięto jednak akapity wskazujące wprost na paradoksalne działanie alarmów w Airbusie A330 i wycofanie zalecenia ich naprawy. Temat ten nadal budzi silne emocje, zwłaszcza że w przypadku Airbusa i Air France ekonomiczne reperkusje tego są ogromne.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/41/t142121.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/ciala;ofiar;katastrofy;airbusa;we;francji;wkrotce;identyfikacja,61,0,852029.html) Poznaj szczegóły wydobycia wraku Airbusa
BEA w raporcie uznała, że jedną z prawdopodobnych przyczyn katastrofy była dezorientacja załogi, która nie włączyła alarmu przeciągnięcia, informującego o utracie zdolności samolotu do unoszenia się w powietrzu.

Dokument potwierdza wcześniejsze ustalenia, że u podłoża katastrofy leżała awaria techniczna, spowodowana zamarznięciem urządzeń służących do pomiaru prędkości w samolocie, tzw. rurek Pitota. Raport wskazuje jednak równocześnie, że załoga samolotu nie zareagowała prawidłowo w momencie, gdy okazało się, że źle działają prędkościomierze i że maszyna zaczyna spadać.

Według komisji technicznej, piloci bardzo późno zorientowali się, że maszyna traci gwałtownie wysokość, mimo że w kokpicie dwukrotnie rozbrzmiewał sygnał alarmowy, trwający w sumie około minuty. Raport po części tłumaczy niewłaściwą reakcję pilotów na problemy techniczne niedostatecznym wyszkoleniem.

Raport BEA twierdzi, że w chwili gdy nastąpiła awaria prędkościomierzy zastępujący nieobecnego wtedy w kabinie kapitana inny pilot popełnił błąd manewrowy, gdy próbował zapanować nad samolotem. W efekcie, według ekspertów lotniczych, przyspieszyło to upadek samolotu. BEA podkreśla też, że gdy samolot zaczął spadać i nie było w kokpicie kapitana, pozostali piloci nie mieli dokładnych instrukcji, jak _ podzielić między sobą role _ w tej sytuacji.

Po dwóch latach opisano przyczyny katastrofy Airbusa. Dowiedz się więcej z Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/29/t115741.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/katastrofa;airbusa;przyczyny;byly;techniczne;ale;wina;lezy;po;stronie;pilotow,119,0,883319.html) Winni tej katatrofy lotniczej byli piloci Piloci airbusa, który w 2009 roku spadł do Atlantyku z 228 osobami na pokładzie, popełnili błędy w pilotażu.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/230/t84966.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/wydobyto;z;oceanu;75;cial;ofiar;katastrofy,115,0,842355.html) Wydobyto z oceanu 75 ciał ofiar katastrofy Ciała znajdują się obecnie na statku i zostaną później dostarczone do Francji, gdzie mają być poddane identyfikacji.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/119/t138615.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/czarne;skrzynki;piloci;byli;zdezorientowani,119,0,837495.html) Czarne skrzynki: Piloci byli zdezorientowani Wadliwe prędkościomierze skupiły uwagę pilotów airbusa Air France i dlatego nie byli oni w stanie poradzić sobie z innymi systemami, które także zawiodły - pisze Wall Street Journal.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)