Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Faktoring to także dodatkowe opcje. Zobacz, jakie

0
Podziel się:

Zainteresowanie usługami pozabankowymi wynika z coraz większej wiedzy podmiotów gospodarczych o niebezpieczeństwach związanych z zatorami płatniczymi.

Faktoring to także dodatkowe opcje. Zobacz, jakie
(Shironosov/Dreamstime)

Faktoring jest jednym z dostępnych rozwiązań służących poprawie płynności finansowej firm. Zapewnia nie tylko dodatkowe finansowanie w sytuacji, gdy przedsiębiorca zdecyduje się na skorzystanie z usług faktora, ale także wiele dodatkowych korzyści, które mogą pomóc firmie w relacjach z kontrahentami.

Coraz częściej podmioty świadczące usługę faktoringu oferują szeroki wachlarz dodatkowych produktów, które mogą efektywnie wpływać na zarządzanie transakcjami. Jedną z dodatkowych, bardzo istotnych zalet wynikających z usługi faktoringu jest wzrost bezpieczeństwa zawieranych umów związanych ze sprzedażą towarów lub usług przez klienta. Pojęcie bezpieczeństwa jest przez klientów traktowane bardzo szeroko. Dla niektórych wystarczającym zabezpieczeniem jest już sama możliwość sprawdzenia odbiorcy przez faktora oraz monitorowanie płatnika w okresie niewymagalności faktur. Ta grupa przedsiębiorców liczy się z ewentualnym zwrotem kapitału na zasadzie regresu, wybierając faktoring niepełny. Oznacza to, iż w przypadku braku zapłaty faktury przez kontrahenta po wymaganym terminie, faktor wraca do przedsiębiorcy po udzielone finansowanie.

Rozwiązanie to sprawdza się w sytuacji dość _ bezpiecznych _ kontrahentów, wobec których nie ma uzasadnionych obaw o unikanie płatności. Możliwość wcześniejszego otrzymania środków finansowych to dla wielu przedsiębiorców gwarancja utrzymania płynności. Poza tym sama forma rozliczania się poprzez faktora dyscyplinuje spóźnialskich kontrahentów do terminowego regulowania należności.

Inne rozwiązanie to połączenie dwóch usług, a dokładnie faktoringu z windykacją. W przypadku, gdy należna kwota nie wpłynie na konto faktora w terminie średnio 30 dni po przeterminowaniu, rozpoczyna się proces windykowania należności za cenę wahającą się w okolicach 4-5 proc. kwoty wierzytelności. Przedsiębiorca nie musi angażować wówczas własnych pracowników do odzyskania należnych mu pieniędzy, dzięki czemu wszystkie zasoby skupione są na bieżącej działalności podmiotu.

Zdarza się, że właściciele firm potrafią długo odwlekać podjęcie działań windykacyjnych wobec kontrahentów, nie wiedząc, że czas odgrywa w tym przypadku bardzo ważną rolę. Profesjonalny faktor z doświadczeniem windykacyjnym nie czeka, dzięki czemu zapewnia większą efektywność w odzyskiwaniu zaległych należności. Statystycznie sprawdza się reguła, że im szybciej windykowana jest wierzytelność, tym większa szansa na jej odzyskanie.

Istnieje pewna grupa klientów, którzy cenią sobie dodatkowe usługi uzyskane w cenie faktoringu, dające im poczucie bezpieczeństwa oraz pomoc również w sytuacjach patowych, takich jak brak zapłaty przez płatnika, który próbuje się kredytować lub planuje nie dokonać płatności z powodu swoich problemów finansowych. Taki klient nie musi liczyć się z natychmiastowym regresem wiążącym się ze zwrotem środków. Usługi te świadczą firmy pozabankowe, z dużym doświadczeniem windykacyjnym, które poprowadzą sprawę przez wszystkie etapy egzekucyjne, takie jak: windykacja polubowna, sąd, egzekucja komornicza, która jest wykonywana przy udziale przedstawiciela faktora, co daje większe możliwości egzekwowania zasądzonej kwoty.

Coraz więcej firm decyduje się także na pełne ubezpieczenie transakcji. Co prawda, generuje ono wyższe koszty usługi, zapewnia jednak spokój po stronie przedsiębiorcy, jeśli kontrahent okaże się nieuczciwy. Faktoring pełny, inaczej bezregresowy, oznacza, że faktor nie wraca do firmy korzystającej z jego usług, gdy faktura nie zostanie zapłacona w terminie. Usługa ta sprawdza się tylko w branżach, w których występowanie potrąceń oraz zwrotów jest na bardzo niskim poziomie. Należy też pamiętać, że ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty ubezpieczenia w sytuacji, kiedy wierzytelność jest sporna. Wybór tej opcji powinno się wcześniej dobrze rozważyć i skalkulować, czy będzie się to firmie opłacać.

Wykup należności

Inne alternatywne opcje, z których korzystają niektóre firmy przy usłudze faktoringu, to tzw. czyszczenie bilansu. Działanie to polega na jednokrotnym wykupie należności przez firmę faktoringową - nazywanym również faktoringiem wymagalnościowym. Dzięki temu przedsiębiorstwo może zamknąć konta analityczne oraz zmniejszyć zobowiązania podatkowe. Otrzymane w ten sposób środki są do dowolnego wykorzystania firmy, która jednocześnie poprawia swoje wskaźniki dotyczące m.in. rotacji należności, zadłużenia kapitałów własnych czy rentowności aktywów. Może mieć to duże znaczenie podczas ubiegania się o kredyt w banku czy w kontaktach z dostawcami.

Wśród polskich firm rośnie popularność faktoringu, jako alternatywnej formy finansowania, co sprawia, że chętniej sięgają one także po inne narzędzia usprawniające zarządzanie wierzytelnościami. Zainteresowanie usługami pozabankowymi wynika z coraz większej świadomości podmiotów gospodarczych na temat niebezpieczeństw związanych z zatorami płatniczymi - nadal największym problemem, z którym borykają się polscy przedsiębiorcy.

Czytaj więcej o faktoringu
Jak oszacować koszty faktoringu? Przed uzyskaniem środków z takiego źródła warto sprawdzić, czy jest ono opłacalne dla naszej firmy.
Czy faktoring może poprawic bilans? Salda należności otwartych oraz należności wymagalnych i trudno ściągalnych, które pogarszają wyniki finansowe firmy można zniwelować poprzez czyszczenie bilansu.
Co daje faktoring eksportowy Przedsiębiorcy czasem obawiają się pozyskiwania zagranicznych kontrahentów. Pomocny może być faktoring eksportowy.
wiadomości
druki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)