Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Jak skuteczne i tanio odzyskać zaległe należności?

0
Podziel się:

Odzyskiwanie zaległych należności stanowi problem dla wielu polskich przedsiębiorstw. Jak postępować w stosunku do dłużników, aby nie stracić zarówno klienta, jak i szans na odzyskanie należności?

Jak skuteczne i tanio odzyskać zaległe należności?

Mirosław Smoczyński, ekspert publikacji „Zarządzanie działem sprzedaży”, a także konsultant i autor programów szkoleniowych z zakresu handlu i windykacji, doradza zastosowanie metody stopniowania presji (sprężyny windykacyjnej), czyli pewnych starannie opracowanych standardów postępowania, podejmowanych w celu wyegzekwowania zaległych należności.

„Stosowanie sprężyny windykacyjnej pozwala na stopniowanie presji wobec dłużnika, umożliwia dostosowanie siły presji do konkretnej sytuacji, zmniejsza ryzyko wpadnięcia handlowców w pułapki negocjacyjne - uległość wobec dłużnika lub konfrontację z nim, mobilizuje dłużnika do brania odpowiedzialność za zaistniałą sytuację i proponowanie konkretnych rozwiązań.” – informuje Mirosław Smoczyński. Ponadto wprowadzenie takiej procedury zapobiega wielu błędom często popełnianym przez handlowców.

Aby cały czas kontrolować sposób i zasady odzyskiwania należności od klientów, sprężynę windykacyjną należy stosować już od pierwszego dnia po upływie terminu płatności. Pierwszym krokiem może być np. telefon do klienta lub spotkanie z nim w celu wyjaśnienia przyczyny opóźnienia i uzyskania informacji, kiedy płatność nastąpi.

Schemat procedury

Oto najważniejsze etapy sprężyny windykacyjnej:

  1. Kontakt z dłużnikiem – np. spotkanie, telefon, e-mail, faks, telegram;
  2. Korespondencja z dłużnikiem – np. list zapraszający klienta do spotkania w sprawie wypracowania rozwiązania, które umożliwi mu spłatę zobowiązania i będzie akceptowalne dla Twojej firmy,
  3. Zapowiedź sankcji – można je zapowiedzieć np. w monicie lub oddzielnym piśmie;
  4. Wprowadzenie sankcji handlowych, społecznych lub prawnych.

Jak najszybszy kontakt z klientem, który zalega z płatnością pozwala na poznanie przyczyny powstania tego opóźnienia. Dzięki temu handlowcowi będzie łatwiej ocenić sytuację i zadecydować , czy warto pomóc temu klientowi (np. rozłożyć płatność na raty) i uzyskać jego lojalność (jeśli ma on jedynie przejściowe problemy), czy od razu skierować sprawę do sądu (jeśli problemy dłużnika są bardzo poważne).

Jeśli konieczne są kolejne działania – dłużnik unika telefonów i spotkania osobistego –można przejść do kolejnego etapu sprężyny windykacyjnej i rozpocząć korespondencję z dłużnikiem. Do klienta, który zalega z płatnością warto wysłać przyjacielski list, w którym przedstawia się sytuację z punktu widzenia firmy wierzyciela, a ponadto buduje się odpowiedzialność dłużnika za zaistniałą sytuację.

Następnym krokiem jest wysyłanie monitów, czyli wezwań do zapłaty. Ich treść powinna jednoznacznie wskazywać, że firma wierzyciela jest zdecydowana dochodzić swoich należności. Monit powinien również informować dłużnika o tym, że jego wierzyciel zamierza rozpocząć wdrażanie sankcji. Każdy monit powinien być inny, gdyż kilkukrotne wysyłanie wezwań tej samej treści nie będzie tak skuteczne.

Kolejny etap sprężyny windykacyjnej to zapowiedź sankcji. „Praktyka pokazuje, że o wiele silniej na dłużnika działa zapowiedź wprowadzenia sankcji niż jej wprowadzenie.” – podkreśla Mirosław Smoczyński. Sankcje te powinny być dotkliwe dla dłużnika, i realne oraz stosunkowo mało kłopotliwe dla wierzyciela.

Dopiero, gdy wszystkie powyższe działania nie odniosą skutku, można przejść do wprowadzania zapowiedzianych sankcji w życie. Sankcje mogą dotyczyć sfery handlowej (np. wstrzymanie dalszych dostaw towaru czy świadczenia usług), społecznej (np. odsprzedanie lub przekazanie zadłużenia osobie trzeciej, ujawnienie zadłużenia personelowi firmy dłużnika) lub prawnej (np. pozew o zapłatę należności skierowany do sądu).

Procedura sprężyny windykacyjnej powinna być oczywiście dostosowana do potrzeb konkretnego działu i sytuacji konkretnego kontrahenta. W zależności od potrzeb można pewne etapy pominąć lub zmienić ich kolejność.

Zdaniem Mirosława Smoczyńskiego –„Strategia postępowania z dłużnikiem powinna przewidywać jak najwięcej możliwych wariantów postępowania i rozwiązań. Im więcej ich będzie, tym mniejsze będzie poczucie bezradności handlowców wobec zaistniałej sytuacji, a ich pozycja jako wierzyciela będzie silniejsza.”

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)