Do kosztów uzyskania przychodu, pomniejszających dochód do opodatkowania nie zaliczamy wydatków na reprezentację.
Jednak, w opinii organów podatkowych, za reprezentację uznaje się wyłącznie działania, wystawne, mające na celu wykazanie szczególnej pozycji firmy, umocnienie jej prestiżu.
W opinii dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, zwyczajne poczęstunki, takie jak: napoje bezalkoholowe, ciastka, czy kanapki, oferowane podczas spotkań kontrahentom i klientom, do wydatków _ wystawnych _ się nie zaliczają.
_ Konieczne jest w pierwszej kolejności określenie powszechnie obowiązujących standardów zachowań w kontaktach handlowych. Obecnie zaoferowanie kontrahentowi podczas spotkania - zwłaszcza dłuższego - napoju, kanapek czy drobnych słodyczy nie jest z pewnością traktowane jako przejaw szczególnej okazałości, a jedynie zwykłych dobrych manier - _wyjaśnia w interpretacji podatkowej dyrektor Izby.
Nie sposób przyjąć, że reprezentację stanowi każde działanie mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku podatnika, czy też ochronę przed wywołaniem negatywnego wrażenia. Charakter taki będą miały jedynie te działania, które obecnie mogą zostać uznane za szczególnie okazałe, odbiegające od reguł przyjętych w analogicznych sytuacjach.