Sprzedaż w 2019 roku wzrosłą o 8,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniosła 54,3 mld zł.
Z kolei przychody operacyjne wyniosły 55,6 mld, a koszty operacyjne 52,82 mld zł, co przełożyło się na zysk operacyjny na poziomie 2,8 mld zł. Po odliczeniu m. in. podatku dochodowego, który wyniósł 492 mln zł, firma wypracowała zysk netto w kwocie 2,24 mld zł.
Portugalska Grupa Jeronimo Martins opublikowała wyniki finansowe za 2019 rok już w lutym, ale nie podała, ile zarobił operator Biedronki, spółka Jeronimo Martins Polska. Wyniki operatora Biedronki opisał portal dlahandlu.pl.
Na koniec roku 2019 roku zatrudnienie w spółce przekroczyło 68 tys. pracowników, a Biedronka posiadała 3 002 sklepy. W 2019 roku otwarto 33 sklepy w formacie mini i 95 regularnych sklepów, czyli w sumie 102 placówki. Z kolei do końca 2020 roku dyskont zamierza uruchomić kolejnych 100 placówek.
Biedronka nadal traktuje priorytetowo wzmocnienie jakości asortymentu. W 2019 roku kontynuowała inwestycje w rozwój marki własnej, wprowadzając do regularnego asortymentu 139 produktów.
Wczoraj informowaliśmy, że właściciel Biedronki chce renegocjowaćpłacone przez sieć czynsze. Firma wskazuje, że musi szukać dodatkowych pieniędzy, bo wydaje sporo na środki czystości czy dodatkowe pensje
Po wybuchu epidemii koronawirusa, na początku kwietnia 2020 roku, Biedronka wprowadziła możliwość płatności za zakupy z dostawą do domu w 10 miastach w ponad 100 sklepach sieci poprzez aplikację mobilną Glovo i online.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie