Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Akcje właściciela Reserved wystrzeliły. Firma pochwaliła się świetnymi wynikami

9
Podziel się:

Grupa LPP opublikowała wyniki sprzedaży i zaprezentowała plany na przyszły rok. Właściciel kilku znanych sieci odzieżowych pozytywnie zaskoczył inwestorów, którzy od samego rana rzucili się do kupowania akcji spółki. Już po kwadransie notowania rosły kilkanaście procent, podbijając wartość biznesu gdańskiej grupy o prawie 4 mld zł.

Akcje właściciela Reserved wystrzeliły. Firma pochwaliła się świetnymi wynikami
Grupa LPP, do której należy m.in. marka Reserved, opublikowała wyniki finansowe (Adobe Stock, Alexandr Blinov)

Czwartek na warszawskiej giełdzie rozpoczął się w całkiem niezłych nastrojach (indeks WIG20 jest około 0,5 proc. na plusie). Wręcz euforia zapanowała za to wśród posiadaczy akcji jednej konkretnej spółki - gdańskiego LPP. Jej notowania już po kwadransie od startu sesji rosną blisko 15 proc.

Notowania akcji LPP z ostatniego tygodnia

W szczytowym momencie jedna akcja LPP osiągnęła wartość 15800 zł. To nowy rekord. W ponad 20-letniej historii obecności spółki na warszawskiej giełdzie (debiut w maju 2001 roku) tak drogie jeszcze nie były.

To oznacza, że inwestorzy cały odzieżowy biznes LPP, na który składają się takie marki jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, wyceniają o około 3,8 mld zł wyżej niż jeszcze w środę przed wieczorem na zamknięciu sesji giełdowej. W tym momencie jest to w sumie ponad 29 mld zł.

Zobacz także: Czy tarcza antyinflacyjna to dobry pomysł? „To może wywołać odwrotny efekt. Inflacja poza kontrolą”

Nie ma w tym przypadku. Giełda błyskawicznie zareagowała na opublikowane tuż po północy wyniki finansowe LPP. Uwagę zwraca m.in. 60-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży ubrań, w tym podwojenie obrotów w internecie oraz trzycyfrowy wzrost dynamiki zysków. A do tego zarząd przedstawił dość ambitne plany rozwoju w kolejnym roku.

Wyniki LPP poszły ostro w górę

Grupa LPP miała w trzecim kwartale 627,6 mln zł zysku netto. To oznacza, że zarobiła o ponad 150 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Wtedy zyski ledwo sięgały 247 mln zł.

Na takie zyski złożyła się sprzedaż ubrań, która osiągnęła w trzy miesiące wartość 3 mld 913 mln zł. To o prawie 1,5 mld zł więcej niż rok wcześniej.

Widać więc bardzo silne ożywienie w handlu, szczególnie w porównaniu z trudnym dla branży poprzednim rokiem. LPP to jedna z tych spółek, które w 2020 roku mocno ucierpiały przez restrykcje covidowe i np. zamknięcie galerii handlowych.

"Wyższe o 60 proc. przychody były wynikiem kilku czynników: utrzymującego się powrotu klientów do sklepów stacjonarnych po okresie lockdownu i realizacji tzw. 'odłożonego popytu', niesłabnącej tendencji preferencji zakupów online, udanych kolekcji wszystkich marek oraz rozwoju powierzchni handlowej grupy i dostosowaniu logistyki" - czytamy w raporcie LPP.

Co ciekawe, około 57 proc. osiągniętych przez LPP przychodów zostało wygenerowane przez zagranicę. Sprzedaż tylko w Polsce stanowiła około 43 proc. całej sprzedaży grupy.

Plany LPP

Zarząd w prezentacji poświęconej wynikom zapowiedział, że zakłada w przyszłym roku wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i utrzymanie marży operacyjnej. Celem są też dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online oraz nowe otwarcia salonów, w wyniku których, powierzchnia sprzedaży zwiększy się o 25 proc. Spółka planuje zainwestować około 1,25 mld zł.

Plan obejmuje m.in. wejście LPP na nowy rynek zagraniczny. Polska spółka chce zaistnieć w Albanii. Zakłada otwarcie salonów wszystkich 5 marek własnych. Będzie to 27. rynek stacjonarny grupy.

Wśród ryzyk realizacji planów na przyszły rok spółka wskazała głównie kontynuację pandemii, zawirowania w łańcuchu dostaw, a także zmienność kursów walut.

LPP oferuje swoje produkty w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej to 2125 sklepów o łącznej powierzchni 1 750 tys. metrów kwadratowych w 26 krajach. Do tego internetowo spółka jest obecna w 31 krajach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
Monika92
3 lata temu
A na święta dla pracowników żadnych bonów tylko tyle ile się wyrobi godzin w miesiącu to 1,5zl brutto doliczane do każdej godziny jako pracownik. Śmiech na sali !
Roziu
3 lata temu
Kto to kupuje?
wwww22
3 lata temu
co roku te same nudne kolekcje w jednych kolorach,Reserved sie popsul,wieje nudą
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
0179369804
2 lata temu
ANlik
TakiSwiat
3 lata temu
Moim zdaniem wielkie firmy robią kasę na tym, ze inflacja szybko rośnie (ceny produktów w górę), a podwyżki dla pracowników niekoniecznie. Profit…
Mar
3 lata temu
Wszystko slim gdzie oni robią tą rozmiarówkę,?
Chesterfield
3 lata temu
Ciuchy z galerii handlowych to szmelc.Po pierwszym praniu wyglądają jak noszone przez 10lat.A tanie nie są.Oby włascicieli-złodzieji dopadła szybko kara.
Polonia102
3 lata temu
Ubrania szyją w Azji, a podatki płacą na Cyprze. Jaki pożytek ma z tego nasze państwo?